پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: مسابقه قرآنی "رحمة للعالمین" برای نخستین بار همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار می شود.

حجت الاسلام رحیم مهدوی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: این مسابقه در رشته های حفظ، ترتیل و تفسیر برای همه دانشجویان مراکز آموزش عالی، دانش آموزان و خانواده های برخی از کارکنان ادارات برگزار می شود.

وی افزود: مسابقه قرآنی "رحمة للعالمین" با هدف ترویج رفتار قرآنی، ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) در بجنورد در روزهای 24 تا 26 آذرماه آغاز که مراسم اختتامیه آن هم 28 آذرماه با حضور قاری بین المللی برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه برگزاری این محافل در تحکیم ارتباط نسل جوان و نوجوان با آموزه های قرآنی موثر است، اظهار داشت: آنچه امروز می تواند جوانان و نوجوانان ما را از آسیب ها و خطرات اجتماعی نجات دهد، گرایش آنها به تعالیم روحبخش قرآنی است که ضامن سلامت و نجات این قشر از جامعه است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه انس جوانان و نوجوانان با قرآن کریم گفت: خانواده ها برای تربیت قرآنی فرزندانشان باید از دوران کودکی و نوجوانی نهایت بهره را ببرند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد ادامه داد: اگر فرزندان ما از دوران کودکی با قرآن آشنا شده و انس بگیرند، زندگی آنها دچار تغییر و تحولات مفیدی می شود که از این رو نباید این سرمایه گذاری را در این دوران درخشان دست کم گرفت و از کنار آن به سادگی گذشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه جهان امروز بر روی قشرهای کودک و نوجوان تمرکز زیادی دارد و می خواهد افکار خود را به کودکان و نوجوانان غالب کند، گفت: ما با شناسایی مسائل قرآنی می توانیم در مقابل دشمنان مقاومت کرده و معارف و آموزه های قرآنی را به فرزندان خود از بدو کودکی آموزش داده و نهادینه کنیم.

حجت الاسلام مهدوی پور با تاکید بر اینکه فرهنگ انس با قرآن هرچه بیشتر در جامعه گسترش یابد کارسازتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ مقدماتی لازم است و ابتدا با تلاوت و قرائت قرآن کریم آغاز می شود و پس از آن یادگیری معانی و تفسیر آیات است که از این طریق قرآن وارد زندگی انسان ها شده و اثرات خوب و مثبتی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha