پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار معاون اجتماعی و رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان قم

حوزه/ امروز سرویس های امنیتی خارجی بسیاری بر روی قم کار کرده و به دنبال هنجارشکنی و سرمایه گذاری بر روی موضوعات مختلف هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون اجتماعی و رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: تمام شهرهای کشور مهم و محترم هستند؛ اما باید قم، ممتاز، ویژه و متفاوت دیده شود و  حساب ویژه ای از نظر معنوی، اخلاقی، فکری و ... باز کرد؛ چراکه این شهر باید الگو باشد و به همین دلیل، کار و فعالیت در قم از ارزش بالا و حساسیت بیشتری برخوردار است.

*حضور شهروند ۱۳۰ کشور در قم

وی ابراز داشت: امروز در قم از 130 کشور شهروند وجود دارد که نشان دهنده تفاوت قم نسبت به شهرهای دیگر است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی قم نیز باید متفاوت با دیگر نیروها باشد و از جمله تفاوت ها آن است که در معرض تهاجم بیشتری نسبت به جاهای دیگر قرار دارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز سرویس های امنیتی خارجی بسیاری بر روی قم کار کرده و به دنبال هنجارشکنی و سرمایه گذاری بر روی این موضوعات هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به وظایف نیروی انتظامی قم، بیان داشت: طبعا مباحث برخوردی نیز باید در قم وجود داشته باشد؛ چراکه در اسلام نیز برخورد هست؛ اما در عین حال، پیگیری و فرهنگ سازی نیز باید از شهرهای دیگر بیشتر بوده و رسالت حوزه های علمیه نیز در این موضوع سنگین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: پیشگیری و فرهنگ سازی از مسائل بسیار مهم امروز جامعه است که حوزه های علمیه خود را در این موضوع دخیل دانسته و موظف می داند.

آیت الله اعرافی در ادامه به فضای مجازی اشاره و ابراز داشت: امروز این فضا، شرایط را تغییر داده و در آینده نیز بیش از این تغییر خواهد داد و متأسفانه شاهد اثرات بالای آن حتی در انتخابات ها نیز می باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: تخریب زیرساخت های اعتقادی در این فضا آسان و راحت و شناخت این فضا؛ تهدیدات و فرصت های آن از مسائل بسیار مهمی است که دستگاه های مسئول باید به آن بپردازند.

*برخی خانواده ها درک درستی از فضای مجازی ندارند

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: گاهی خانواده و جامعه از فضای مجازی درک درستی ندارند ، این فضا سیلی است که به آنان هجوم آورده و آنان را به ناکجا آباد می رساند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و آشناسازی دانش آموزان با فضای مجازی بسیار مهم و ضروری است.

وی ابراز داشت: قالب آسیب های فضای مجازی برای خانواده است و مباحث خانواده از مخاطبان مناسبی برخوردار است و گاهی در شهرهای گوناگون به ما می گویند که به خطبه های شما درباره خانواده گوش می دهیم.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: نگاه عمقی، پیشگیرانه و تأکید بر مباحث خانواده از مباحث بسیار پراهمیت است که نهادهای گوناگون باید به آن توجه داشته باشند.

*راه اندازی کارگروه با نیروی انتظامی

مدیر حوزه های علمیه در پایان تصریح کرد: ان شاءالله کارگروهی را با نیروی انتظامی راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم به این مسائل پرداخته و راه کارهایی را به دست آوریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha