پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۸ شرکت بزرگ فناوری به ردیابی مسلمانان پاسخ منفی ندادند

حوزه/ ۸ شرکت بزرگ جهانی فناوری کامپیوتری مانند فیس بوک، گوگل، ای .بی.ام، اپل و مایکروسافت به سئوال فرضی درباره کمک به دولت آمریکا در ردیابی و جاسوسی از مسلمانان پاسخ منفی ندادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از fortune، طبق یک گزارش جدید از اینترسپت، از بین 9 شرکت فناوری کامپیوتری و اینترنتی بزرگ در دنیا، 8 شرکت به درخواست دولت جدید آمریکا در ثبت ملی مسلمانان و ردیابی آنان پاسخ منفی نداده و تنها 1 شرکت حاضر به جاسوسی از مسلمانان نشد.

به نظر می‌رسد هشت شرکت بزرگ جهانی از جمله فیس بوک، گوگل، ای.بی.ام، اپل و مایکروسافت حاضر به همکاری با دولت جدید آمریکا در ردیابی و جاسوسی از مسلمانان هستند و تنها سخنگوی شرکت توئیتر قاطعانه در برابر این اقدام ایستادگی کرده است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که تا قطعی شدن این امر حاضر به پاسخ دادن به این سئوال فرضی نیست. دیگر شرکت‌ها نیز از پاسخ دادن به این سئوال به گونه‌های مختلف طفره رفته‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که پس از پیروزی در انتخابات، پناهجویان مسلمان و مسلمانان آمریکا را به صورت ملی ثبت و ردیابی خواهد کرد. در چنین سیستمی شهروندان و مهاجران مسلمان در آمریکا تحت بازجویی و زیر نظر دیگر  اشکال نظارت و ردیابی قرار خواهند گرفت.

چگونگی عملکرد دقیق چنین سیستمی هنوز مشخص نیست اما به سادگی می‌توان تصور کرد که اطلاعات برداشت شده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و پایگاه‌های داده در مقیاس بزرگ این شرکت‌ها می‌توانند ابزار بسیار مناسبی برای ایجاد این سیستم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha