پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بیست و نهمین کنفرانس جمعیت فرهنگی اسلامی موریتانی

حوزه/ وزیر امور اسلامی موریتانی گفت: دولت برنامه ریزی هایی انجام داده تا از مردم در برابر انحراف و افکار افراطی حمایت کند و اجازه ندهد کسی به مقدسات اسلامی اهانت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بیست و نهمین کنفرانس جمعیت فرهنگی اسلامی موریتانی با عنوان ابعاد تربیتی و اخلاقی اسلام در نواکشوت پایتخت کشور موریتانی برگزار شد و تا پایان هفته اول ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

در این کنفرانس وزرای امور اسلامی و فرهنگ و آموزش عالی موریتانی، شیخ محمد حسن ولد رئیس مرکز تکوین العلما در نواکشوت، شیخ محمد المختار ولد امبال رئیس دارالافتاء نواکشوت و گروه های علمایی کشور سنگال، الجزایر، مصر و برخی کشورهای دیگر شرکت دارند.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس شیخ محمد الحافظ النحوی رئیس جمعیت فرهنگی اسلامی موریتانی گفت: برگزاری این همایش بیانگر میزان حمایت از پیامبر(ص) و یاری ایشان توسط ملت موریتانی است؛ چراکه موریتانی کشور محبت و پیروی از پیامبر اسلام است.

وی ضمن اشاره به فضیلت فرستادن صلوات بر پیامبر(ص) افزود: این مردم هستند که به پیامبر نیاز دارند، اما پیامبر نیازی به ما و یاری ما ندارد، چراکه خداوند یار او است و فرشتگان بر او صلوات می فرستند.

احمد ولد اهل داود وزیر امور اسلامی موریتانی نیز در این مراسم گفت: دولت موریتانی از تمام فعالیت ها و برنامه هایی که به هدف یاری رساندن به پیامبر انجام شود حمایت می کند و از سوی دیگر دولت برنامه ریزی هایی انجام داده تا از مردم در برابر انحراف و افکار افراطی حمایت کند و اجازه ندهد کسی به مقدسات اسلامی اهانت کند.

پس از آن محمد سید احمد مدیر مرکز اقلیمی آی سسکو در نواکشوت گفت: این کنفرانس اهمیت زیادی دارد زیرا موضوع آن به سیره پیامبر(ص) و اخلاق ایشان مربوط می شود.

گروه اعزامی الازهر نیز که در این کنفرانس شرکت کرده در یکی از نشست های علمی این کنفرانس اعلام کرد: مسلمانان از بهرین الگو و اسوه برخوردار هستند و آن الگو کسی نیست جز پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) که خداوند ایشان را به عنوان الگوی نیکو و شایسته برای مسلمانان و انسان ها معرفی کرده است.

گروه الازهر افزود: تربیت و اخلاق اساس رستگاری و موفقیت انسان و سنگ بنای جامعه انسانی است و هرگاه اخاق در جامعه ای نبود، آن جامعه از هم پاشیده شده و مردم به جان هم می افتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha