شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم سیده سعیده غروی

حوزه/ ارکان مشاوره باید بنا بر دانش روز در نظر گرفته شود و مشاوره بر اساس آموزه‌های دینی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سیده سعیده غروی در دومین روز نشست مشترک جامعه و وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مشاوران در سرنوشت دانش‌آموزان نقش دارند، اظهارداشت: ما در بحث مبانی و محتوای مشاوره، نیازمند آموزه‌های دینی هستیم؛ ارکان مشاوره باید بنا بر دانش روز در نظر گرفته شود و مشاوره باید بر اساس آموزه‌های دینی صورت بگیرد.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س)  با بیان اینکه اهمیت جایگاه مشاوره بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: مشاوران در سرنوشت کودکان، نوجوانان و جوانان نقش بسزایی دارند بطوریکه همه ما در طول عمر خود به جوانان مشاوره‌هایی داده ایم که خواسته یا ناخواسته سرنوشت خاصی را برای آنها رقم زده ایم.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اخلاق تابع فطرت و امری فطری است و روح خدایی در همه انسان‌ها دمیده شده است، اگر فردی بنا بر فطرت عمل کند، فردی اخلاقی خواهد بود.

وی با بیان این که مشاوران باید از نظر علمی و روشی مجهز باشند، گفت: ارکان مشاوره باید بنا بر دانش روز در نظر گرفته شود و مشاوره بر اساس آموزه‌های دینی صورت بگیرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا (س)تصریح کرد: آموزه‌های دینی در راستای مبانی و محتوای مشاوره همه جانبه نگری دارد و ما نیازمند آموزه‌های دینی در بحث مبانی و محتوای مشاوره هستیم.

خانم غروی با بیان این که مطالعه، پژوهش و تحقیق‌های علمی لازمه کار مشاوره است، یادآور شد: جشنواره دوسالانه پژوهشی بین المللی بانو امین (ره) در اردیبهشت امسال برگزار شد، شناسایی استعدادهای علمی و جهت‌دهی مطالعات اسلامی بانوان و معرفی توانمندی‌های آنها از جمله اهداف جشنواره بانو امین (ره) است.

وی با بیان این که جشنواره بانو امین، توسعه پژوهش‌های دینی بانوان را در پی دارد، افزود: فراخوان آثار در دو بخش ملی و بین المللی برگزار شد و در این جشنواره با 300 دستگاه پژوهشی تعامل داشتیم.

معاون پژوهش جامعه الزهرا (س)با اشاره به این که هزار و 707 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، بیان داشت: 28 درصد افرادی که در این جشنواره شرکت کردند تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، 12 درصد تحصیلات دانشگاهی و 60 درصد تحصیلات حوزوی داشتند.

خانم غروی ادامه داد: در میان آثار رسیده به دبیرخانه، 54 درصد مقاله، 42 درصد پایان نامه و 4 درصد کتاب بود که به زبان‌های اردو، عربی، فارسی، فرانسه و انگلیسی به دبیرخانه ارسال شد.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری این جشنواره، 8 پیش نشست توسط گروه‌های مختلف از جمله گروه پژوهشی اخلاق و تربیت اسلامی، گروه پژوهشی فلسفه و کلام، گروه پژوهشی فقه و حقوق، گروه پژوهشی تاریخ اسلام و گروه پژوهشی تفسیر و علوم قرآن برگزار شد.

خانم غروی به پژوهشکده مجازی جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: در پژوهشکده مجازی در نظر داریم که محدودیت جنسیت در عضویت این پژوهشکده نداشته باشیم تا هم بانوان و هم آقایان بتوانند عضو پژوهشکده مجازی شوند.

وی، کتابخانه و پژوهشگاه جامعه الزهرا (س)را از دیگر امکانات این موسسه برشمرد و افزود: کتابخانه و پژوهشگاه حضرت معصومه (علیها السلام) در زمینی به مساحت هزار  و 284 متر مربع در 5 طبقه تأسیس شده است و نظام رده بندی بر اساس کنگره آمریکا است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا (س)ادامه داد: مخزن این کتابخانه، 26 هزار و 151 عنوان کتاب و 58 هزار و 168 جلد کتاب را در بر دارد، همچنین سه هزار و 793 عنوان پایان نامه و  393 عنوان لوح فشرده در این کتابخانه موجود است.

خانم غروی اضافه کرد: کتابخانه تخصصی پژوهش در رشته‌های مختلف از دیگر امکانات کتابخانه و پژوهشگاه است، به طوری که در بخش نشریات بیش از صد عنوان نشریه در اختیار داریم که مورد استفاده اعضا قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، 15 هزار و 345 نفر عضو کتابخانه هستند که  بیش از دو هزار و 500 نفر عضو فعالند  و به صورت دائم با کتابخانه در ارتباط هستند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha