جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ تبلیغ، ترویج و فرهنگ‌سازی برای رغبت بیشتر به دین و بازگشت به چشمه‌های زلال آموزه‌های دینی از وظایف مهم متولیان کار فرهنگی در عصر حاضر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معصومه ظهیری در دومین روز از نخستین نشست مشترک جامعه الزهرا (س) و وزارت آموزش و پرورش که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س)برگزار شد، اظهارداشت: غایت آموزش در فرهنگ دینی، تزکیه از مسیر پرورش نفس برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی به نسل جوان نسبت به فضای حوزه‌های علمیه باید به صورت عالمانه و دقیق انجام شود، افزود: معلمان و مشاوران مدارس، در واقع زمینه‌ساز هدایت جوانان در مسیر نگاه واقع‌بینانه به حوزه دین و آموزه‌های دینی هستند.

خانم ظهیری با اشاره به اینکه علم آموزی و حرکت در مسیر دانایی، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در آموزه‌های اسلام مورد تأکید و توجه است، اظهار داشت: علم نافع همان آموختن دین است که انسان را در مسیر کمال و هدایت قرار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: «علم نافع» علمی است که نیازهای جامعه را رفع و جامعه را صیانت کند و مشاوران با تصرف در عقول مردم، چراغ هدایت را در دلشان روشن و مسیر هدایت را برایشان هموار می‌کنند.

خانم ظهیری با اشاره بر اینکه کار مشاوره و راهنمایی برای تمیبز خیر از شر و زشت از زیبا، کاری سخت است؛ بیان کرد: مشاوران و معلمان ابتدا نور هدایت را در دل خود می‌یابند و بعد با شناخت خوبی، ایثارگرانه خیر دیگران را بر خود مقدم می‌دارند.

وی با تصریح بر اینکه بازگشت به قرآن و سنت نیاز امروز جامعه بشری است، خاطرنشان کرد:  تبلیغ، ترویج و فرهنگ‌سازی برای رغبت بیشتر به دین و فراهم آوردن زمینه‌های دستیابی به راه نجات و بازگشت به چشمه‌های زلال آموزه‌های دینی از وظایف مهم متولیان کار فرهنگی در عصر حاضر است.

وی، با بیان بخش‌هایی از نامه ۳۱ نهج البلاغه، عنوان کرد: راه صلاح و اصلاح انسان، اصلاح قلب است؛ اگر انسان بخواهد به خدا نزديك شود، بايد از راه دل، اين هدف را دنبال كند.

 ظهیری با اشاره به اینکه اگر انسان بخواهد خود را از آلودگى‌ها پاك كند، بايد دل را از آلودگى‌ها تطهير کند، گفت:  به هرحال اين قلب است كه نقش اساسى را در زندگى انسان ايفا مى‌كند و مشاوران امدادگران روحی نسل جوان ما برای رسیدن به کمال هستند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه الزهرا(س)در پایان با بیان ظرفیت‌های معاونت فرهنگی و تربیتی جامعه الزهرا(س)افزود: سیاستگذاری در امور تربیتی و هدف‌گذاری برای رسیدن به آنچه در مسیر کمال طلاب اهمیت دارد، از وظایف این معاونت است که از طریق برگزاری نشست‌ها، گفتمان‌ها، کارگاه‌های تخصصی از مسیر رصد مسائل و موضوعاتی که به آن مبتلا هستیم، دنبال می‌شود.

انتهای پیام  313/.17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha