جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسعود دریس

حوزه/ مدیر امور استان ها ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که امروز باید اقامه این فریضه واجب در بین دستگاه های اجرایی بصورت یک فرهنگ نهادینه گردد، گفت:مسئولان باید اقامه نماز اول وقت را در اولویت برنامه های کاری و روزمره خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، مسعود دریس، ظهر امروز، در همایش استانی نماز که در استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به این که نماز بیمه کننده انسان در مقابل آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است، گفت: باید اهمیت نماز و اقامه این فریضه را در بطن زندگی نهادینه و جاری نماییم.

وی با اشاره به اینکه نماز اوج بندگی و خلوص انسان را در مقابل خالق هستی به نمایش می گذارد، تصریح کرد: نماز یک جوشش درونی معنوی است و موجب آرامش روح و روان انسان می گردد.

مدیر امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که در قرآن کریم و در آیه ۴۵سوره عنکبوت به این مضمون اشاره شده است که نماز قدرت بازدارندگی در مقابل وسوسه های نفسانی را دارد، ابراز داشت: نماز این توان را دارد که نفس شیطانی را به نفس رحمانی تبدیل نماید.

دریس با اشاره به اینکه یکی از شروط نماز و نقش آن در آرامش روح و روان، خشوع و تواضع است، افزود: نمازی که همراه با خشوع باشد می تواند دیواره زندگی و استحکام اخلاقی آن را بنا نهد و موجبات آرامش روح و روان و معنویات را برای انسان فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام حضرت ولی عصر(عج) پس از تشکیل حکومت جهانی اقامه نماز است، گفت: این موضوع اهمیت وافر نماز و اقامه آن در جامعه را یادآوری می نماید.

مدیر امور استان ها ستاد اقامه نماز کشور در پایان با اشاره به این که امروز باید اقامه این فریضه واجب در بین دستگاه های اجرایی بصورت یک فرهنگ نهادینه گردد، خاطر نشان کرد: مسئولان باید اقامه نماز اول وقت را در اولویت برنامه های کاری و روزمره خود قرار دهند تا به رشد معنویات در جامعه کمک نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha