پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تودیع و معارفه مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل  حوزه های علمیه

حوزه/ تشیع که کانون اصلی آن حوزه علمیه و متکفل رقابت با اندیشه ها و مکاتب است در عرصه رقابت بین المللی باید دست برتر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زمانی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: تشیع  که کانون اصلی آن حوزه علمیه  و متکفل رقابت با  اندیشه ها و مکاتب است در عرصه رقابت بین المللی که ادیان و مذاهب عالم برای گسترش اندیشه های انحرافی خود تلاش دارند،  باید در این زمینه دست برتر را نیز داشته باشد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی افزود:  باید تشکلی از مدیران پیشین، مدیران عالی حوزه و مدیران فعلی تشکیل شود و فعالیت در این عرصه را بررسی کنند.

معاون سابق حوزه های علمیه بیان کرد: آنچه تا کنون انجام شده در مقابل آنچه باید انجام می شده، بسیار کم است؛ با توجه به امکانات، تناسبی بین امکان حوزه علمیه قم و کشورهایی چون عربستان و ترکیه و سایر فرق و مداهب وجود ندارد، ولی باید کاستی ها را دانست و برای موفقیت در این عرصه گام برداشت.

وی گفت: در عرصه بین المللی کمترین سرمایه گذاری از سوی شیعه انجام شده است که این مسئله، نشان خلاء جدی است که در این عرصه وجود دارد و با توجه به عرصه های جدی که در این زمینه فعال است مدیریت حوزه باید پشتیبانی بیشتری از این جریان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهارکرد: در این سالهای که معاونت بین الملل حوزه را مدیریت کردیم به حداقل بودجه ها قناعت نموده و برای فعالیت در عرصه بین المللی به کمترین هزینه ها اکتفا کردیم.

وی افزود: 30 عرصه کاری در این سالها برای فعالیت در عرصه بین الملل تعریف شد و سعی شد که از ظرفیت های روحانیونی که در عرصه بین الملل کار کرده بودند نظر سنجی انجام شود.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه بیان کرد: 18 عرصه کاری فعال در حال حاضر در معاونت بین الملل وجود دارد که با توجه به موانعی که در مقابل ما وجود داشت، ولی کارهای بزرگی در این عرصه انجام شد.

وی گفت:  هزاران کار جسته و گریخته در  زمینه بین المللی شدن حوزه  انجام شده و به همین تربیت در آینده باید سعی کنیم که حوزه را بین المللی کنیم.

معاون سابق بین الملل حوزه های علمیه یادآورشد: حوزه ما باید به جایی برسد که توانمندی، نقش آفرینی را در عرصه های بین المللی داشته باشد و ضمنا باید در همه مجامع و برنامه ها و حوزه های ارتباطی جهان اسلام حضور داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha