جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آثار مختلف وقف مخصوصا بعد اجتماعی آن گفت: وقف جلوی مفاسد اجتماعی را گرفته و مانع سقوط اعتقادات در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش یاوران وقف که بعد از ظهر امروز با حضور بقاع متبرکه در تالار نور مشهد برگزار شد، پیرامون وقف گفت: نتیجه و ثواب وقف برای کسانی که مال و اموال خود را در راه خدا وقف می کنند ، تنها برای واقف  در این دنیا نیست  بلکه در عالم برزخ نیز از ثواب موقوفات بهره مند می شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آثار معنوی موقوفات گفت: موقوفه ای که با هدف بهره برداری و توسعه فرهنگ دینی بوده و  برای ترویج شعائر اسلامی ، فقر زادیی و توجه به قشر آسیب پذیر ایجاد شده است به مراتب از خیرات نقدی تاثیرگذار تر است.

وی به آثار اجتماعی وقف هم اشاره کرد و افزود: وقف جلوی مفاسد اجتماعی را می گیرد و مانع سقوط اعتقادات در جامعه می شود.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: با وقف ، ثروت و سرمایه تنها در بین ثروتمندان ذخیره نشده و  باعث می شود همه اقشار جامعه از سرمایه وقف بهره مند می شوند

وی در این باره توضیح داد: اگر وقف نبود ، سرمایه ثروتمندان منشاء پیدایش انواع و اقسام فسق و فجور شده به بزرگترین آفت زندگی آنها تبدیل می گردید.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه وقف می تواند برخی از مشکلات اقتصادی جامعه را هم  حل نماید ، ابرازداشت:  گسترش فرهنگ وقف کشور را به خود کفایی می رساند.

وی خطاب به واقفان موقوفات با تاکید بر اینکه امروز باید در مسئله وقف با نگرشی نو وارد شویم افزود: امروز باید وقف در همه عرصه ها به خصوص علمی، مورد توجه قرار گیرد تا منفعت آن به نفع همه اقشار مردم باشد.

این استاد حوزه در ادامه به آثار سو استفاده از موقوفات هم گریزی زد  و گفت: اگر مستاجرین یا تولیت موقوفه از وقف سوء استفاده کنند و حقوق موقوفه را به غیر از ان خرج نمایند در زندگی اجتماعی و فردی دچار آثار شومی خواهند شد که این آثار دنیوی و اخروی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب به مباحث هسته ای گفت: ما خودمان را کاملاً کنار گذاشته ایم، در حالی که دشمن تا اسلام را از ما نگیرد ما را رها نمی کند و این در حالی است که با تکیه بر پیامبر و اهل بیت(ع) و قبول استعدادهای داخلی کشور می توان به اقتصاد مقاومتی و استقلال علمی رسید

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha