شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صالحی امیری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در عصر حاضر استاد احمدی برای ما سرمایه‌ای همچون علامه طباطبایی می‌باشند و همچون آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مفتح و استاد مطهری نقش مهم و مؤثری در وحدت بین حوزه و دانشگاه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سیدرضا صالحی امیری،  در مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی با تقدیر از زحمات وی، اظهار داشت: بنده از دو سال پیش پیگیر برگزاری مراسم نکوداشتی برای استاد بزرگوار دکتر احمدی بودم. و به نظرم بیشتر از ایشان، ما به این مراسم نیاز داریم تا بتوانیم سرمایه‌های گرانقدر کشورمان را به دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه معرفی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استاد احمدی یکی از ریشه‌های علم و فرهنگِ تمدن اسلامی ایرانی، و از تبار استادانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، و استاد محقق داماد می‌باشند.

وی ادامه داد: دلیل تقدیر ما از ایشان، در حقیقت تجلیل از انسانیت، اخلاق، معرفت و علم است. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشیم که روزگار به سرعت می‌گذرد، و انسان‌های بزرگی چون دکتر احمدی بسان درّ گرانقدری هستند که کمتر می‌توان در طول تاریخ امثال ایشان را پیدا نمود.

صالحی امیری تصریح کرد: این سرمایه اخلاق و تقوا الگویی مناسب برای اساتید و دانشجویان کشور می‌باشد. و مراکز علمی و فرهنگی باید دانش‌ها و بیانات ایشان را بصورت مکتوب ذخیره کرده و در اختیار آیندگان قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شاخص دکتر احمدی خلوص، پاکدامنی، و عدم تعلّق به مادیات دنیوی است، عنوان داشت: صراحت لهجه و بیان مواضع شفاف در هر مقطع و شرایطی؛ نشان از انسانیت، معرفت، و اخلاق ایشان دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: در عصر حاضر استاد احمدی برای ما سرمایه‌ای همچون علامه طباطبایی می‌باشند. و همچون آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مفتح و استاد مطهری نقش مهم و مؤثری در وحدت بین حوزه و دانشگاه داشتند و به عنوان یک فرمانده فرهنگی همواره اثرگزار بودند و این وظیفه ما را در قبال گرامی‌داشت و قدر دانستن زحمات ایشان سنگین‌تر می‌نماید.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha