جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه

حوزه/ رئیس موسسه حکمت و فلسفه گفت: سکان تحول در علوم‌انسانی به دست حجت الاسلام والمسلمین احمدی اتفاق افتاد و اگر تحولِ علوم‌انسانی را در سه زمینه بهینه‌سازی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی تعریف کنیم همه آثار احمدی در این سه بخش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس موسسه حکمت و فلسفه در مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، با اشاره به حدیث امام‌ باقر(ع) اظهار داشت: «عالم سودش فقط به خودش نمی‌رسد، بلکه به جامعه نیز خواهد رسید». دکتر احمدی نیز این توفیق را داشته که شاگردان زیادی را تربیت کند. علاوه بر اینکه خود او در محضر افرادی مانند علامه طباطبایی و امام‌خمینی‌(ره) بوده است.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی عالمِ عامل منتفع می‌‌باشند، گفت: به برکت وجودی ایشان اساتید بزرگی در عرصه علمی تربیت شدند.

رئیس موسسه حکمت و فلسفه با اشاره به اینکه بسیاری از کتاب‌های ترجمه شده و منتشر شده در موسسه سمت در خارج از ایران در حال تدریس است، ادامه داد: استاد احمدی فسلفه را به عرصه عمل کشاند، و به نظر بنده، ایشان یک فیلسوف فکر و عمل بودند. به جهت اینکه ایشان در تأسیس موسسه سمت، و راه اندازی دفتر همکاری‌های حوزه و دانشگاه نقش مؤثر و کلیدی ایفا کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در پایان با بیان اینکه سکان تحول در علوم‌انسانی به دست استاد احمدی اتفاق افتاد، اظهار داشت: اگر تحولِ علوم‌انسانی را در سه زمینه بهینه‌سازی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی تعریف کنیم همه آثار حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این سه بخش وجود دارد. بر این اساس او نقش بسزایی در تحول علوم انسانی داشته است.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha