جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / آزمون علمی

حوزه/ از سوی مدیریت جذب و ساماندهی معاونت آمور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ثبت نام اينترنتي آزمون روحانيان عتبات عالیات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ثبت نام آزمون روحانیان عتبات عالیات در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه سراسر كشور و استفاده از توان علمی و عملی روحانیون واجد شرایط در كاروان‌های عتبات عالیات از ۱۳آذرماه مدت 15 روز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت و معاشرت و نداشتن سوء پیشینه و سابقه محكومیت در محاكم قضائی جمهوری اسلامی ایران از جمله شرایط عمومی برای ثبت نام در این آزمون می باشد.

این آزمون دارای شرایط اختصاصی و عمومی می باشد که در شرایط اختصاصی آن  داشتن گواهی اتمام كامل دروس كتبی و شفاهی پایه هفت از مركز مدیریت حوزه علمیه قم، اصفهان و خراسان، معمم بودن دائمی، داشتن حداقل سن 27 سال و حداكثر 55 سال (متولدان یکم فروردین1340 تا 29 اسفند 1368) و كسب امتیاز لازم در آزمون كتبی، مصاحبه، نوار و آموزش از جمله آن است.

مراحل تعیین وضعیت داوطلبان به ترتیب؛ آزمون کتبی ، آزمون شفاهی (مصاحبه)، ارزیابی لوح فشرده تصویری از جلسه سخنرانی عمومی (CD صوتی، تصویری) و آموزش است؛ همچنین شرط قبولی در آزمون کتبی منوط به کسب حداقل 60% امتیاز كل (با احتساب نمره منفی) خواهد بود و معدل امتیازات داوطلب در مجموع مراحل چهارگانه باید حداقل 70% كل باشد و در هریك از مراحل نیز حداقل 60% امتیازات را كسب كند.

از داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره قبولی راکسب نموده اند براساس منابع آزمون کتبی مصاحبه به عمل خواهد آمد؛ یکی دیگر از محورهای اصلی مصاحبه صحیح خوانی قرآن و ادعیه است.

داوطلبان پس از قبولی در مرحله مصاحبه، CD صوتی تصویری که قبلا از مطلوب ترین جلسه سخنرانی عمومی خود تهیه نموده‌اند را جهت ارزیابی در اختیار منطقه قرار می‌دهند که در تهیه CD یاد شده نکاتی ضروری است، از جمله اینکه فیلم سخنرانی ترجیحا با کیفیت مفید ضبط شده باشد، در تهیه CD دقت شود که ترجیحا بدون خش و سالم باشد و اینکه فیلم با فرمت‌های متداول بر روی CD ذخیره گردد تا به راحتی قابل ارزیابی باشد.

منابع شرکت در آزمون کتبی در موضوعات عقاید، احكام فقهی، تاریخ اسلام، اماكن و اطلاعات عمومی به ترتیب «گزیده سیمای عقاید شیعه» نوشته حضرت آیت الله سبحانی، «احکام فقهی مورد ابتلا در سفرهای زیارتی عتبات عالیات» به قلم منصور مظاهری، «درسنامه تاریخ اسلام جلد 1 و 2» به نویسندگی سیدعلی میرشریفی، «اماكن» به قلم اصغر قائدان همگی از نشر مشعر و جزوه آشنایی با انقلاب اسلامی از سوی مدیریت آموزش بعثه خواهد بود.

اصل و کپی مدرك تحصیلی، اصل و كپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و كپی كارت ملی و 4 قطعه عكس 4×3 دارای زمینه روشن و در سال جاری گرفته شده باشد که باید پس از ثبت نام اینترنتی تحویل دفترنمایندگی بعثه محل سکونت شود.

كلیه مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون بصورت اینترنتی از طریق سامانه آزمون مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس  azmoon.hajj.ir  صورت خواهد پذیرفت و همچنین هزینه ثبت نام و شركت در آزمون 300هزار ریال بوده و با استفاده از كارت های عضو شتاب و ازطریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی صورت می پذیرد.

ثبت نام برای آزمون بصورت اینترنتی و از روز شنبه 13 آذرماه تا یکشنبه 28 آذرماه از طریق سامانه آزمون مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir خواهد بود و اسكن مدارك همزمان با ثبت نام در سامانه آزمون پیوست شود؛ همچنین اتمام ثبت نام اینترنتی منوط به دریافت کد رهگیری در پایان ثبت نام می‌باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل با دفترنمایندگی بعثه محل سکونت خود تماس حاصل فرمایید.

كلیه داوطلبان اصل و کپی مدارك مورد نیاز را بعد از ثبت نام به دفترنمایندگی بعثه محل سکونت خود حضورا تحویل نمایند، تا پس از تأیید و صحت سنجی، مجوز شركت در امتحان صادر گردد؛ مهلت تحویل مدارک به منطقه حداکثر یک هفته پس از پایان مهلت ثبت‌نام می‌باشد و در صورت عدم تحویل مدارک به منطقه ثبت نام ملغی می شود.

لازم به ذکر است، زمان برگزاری آزمون روز جمعه 29 بهمن ماه و محل برگزاری آزمون براساس تعداد داوطلبان تعیین خواهد شد؛ همچنین حوزه‌های  برگزاری آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد و نشانی و شماره تلفن دفاتر نمایندگی‌های بعثه در مناطق در سایت azmoon.hajj.ir قرار داده شده است.

داوطلبان می‌توانند جهت تهیه منابع آزمونی فوق الذکر به دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha