سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله احمد احمدی

حوزه/استاداحمدی گفت: زحمت و آن کار اصلی را برای اسلام ؛ امام خمینی(ره) انجام داد، و ما جز وظیفه‌ی طلبگی کاری انجام نداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی رییس سازمان "سمت"، در مراسم نکوداشتی که جهت تجلیل از مقام علمی او در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شده بود، با تقدیر از دست‌اندر کاران این مراسم، اظهار داشت: من از خداوند می‌خواهم آنچه که در درون ما زشت است، آن را بپوشاند. باید دعا کنیم خداوند درون ما و آنچه که هست را برملا نکند. هرکسی لباس روییِ زیبایی دارد، اما لباس زیرش که زشتی‌هایش است پنهان می‌ماند. بنابراین باید تلاش کنیم درون و ظاهرمان یکی باشد.

وی افزود: حضور همه اساتید و دانشجویان در این مراسم نه به خاطر بنده، بلکه به جهت دوست داشتن علم و دانش است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بنده مخالف هرگونه تشریفات در برگزاری این مراسم بودم، گفت: زحمت و آن کار اصلی را برای اسلام، امام خمینی(ره) انجام داد، و ما جز وظیفه‌ی طلبگی کاری انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: ما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و با الطاف خداوند متعال دانشکده علوم انسانی را تاسیس کرده و اساتیدی را برای همکاری و تدریس دعوت کردیم و بدین گونه و به مرور زمان آن را توسعه دادیم. و محل فعلی دانشگاه که روزی بیابانی بیش نبود، هم توسعه فیزیکی دادیم و هم به لحاظ علمی توانمند کردیم، و هم اکنون 20 هزار استاد آن در اقصی نقاط کشور، در خدمت علم و دانش حضور دارند.

استاد احمدی تاکید کرد: این میراث علمی در اختیار شما اساتید و دانشجویان است. و نه ‌تنها دانشگاه تربیت مدرس، بلکه همه دانشگاه‌ها، میراث‌های فرهنگی برای ما محسوب می‌شوند، و شما باید تلاش کنید تا با حفظ میراث اسلام و انقلاب، تحول بیشتری را در این عرصه به وجود آورید.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: الحمدلله فعالیت‌های موسسه "سمت" در طول این سال‌ها بسیار چشمگیر بوده و نزدیک به 40 میلیون نسخه کتاب توسط این موسسه منتشر شده، و هم اکنون در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار دارد، و مورد استفاده دانش پژوهان می‌باشد.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان گفت: بنده از خداوند شرمسارم! زیرا باید بیشتر از این برای این کشور، اسلام و مردم شریف ایران خدمت می‌کردم. به هر حال همه این‌ها توفیق خداوند و میراث حضرت امام(ره) است که باید از آن محافظت شود.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha