پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شورای علی انقلاب فرهنگی

حوزه/رییس کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این کمیسیون از سال ۹۳ تاکنون اقدامات مختلفی از قبیل گفتمان سازی در ۴۵ دستگاه اجرایی و شورای اداری نهادها، آموزش و آشنایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ استاد دانشگاه و تالیف دو کتاب در خصوص پیوست نگاری فرهنگی را در کارنامه خود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شصت و چهارمین جلسه مجمع شوراي تخصصي حوزوي شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا و با حضور دکتر بنیانیان رییس کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اکثریت اعضاء در محل  شوراي تخصصي حوزوي برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر بنیانیان با بیان اینکه طرح پیوست­نگاری فرهنگی به دستور مقام معظم رهبری در سال 86 ابلاغ شده است، اظهار کرد: ایشان مجددا در سال 92 در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه طرح پیوست نگاری فرهنگی را مورد تاکید قرار دادند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون مربوطه پرداخت و اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 93 تاکنون اقدامات مختلفی از قبیل گفتمان سازی در 45 دستگاه اجرایی و شورای اداری نهادها، آموزش و آشنایی بیش از سه هزار و 500 استاد دانشگاه و تالیف دو کتاب در خصوص پیوست نگاری فرهنگی را در کارنامه خود دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی و پیوست نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: موانع پیش روی فعالیت های پیوست نگاری فرهنگی در کشور را می‌توان مسائلی همچون برداشت تقلیل یافته از فرهنگ، احساس بی تاثیر بودن فعالیت‌های فرهنگی در جامعه، عدم توجه کافی به تربیت نیروی انسانی در حوزه مسائل فرهنگی کشور و مخالفت برخی مدیران و نخبگان برای اجرائی سازی پیوست فرهنگی در کشور معرفی کرد که باید برای رفع این مشکلات راهکارهای لازم اتخاذ شود.

بنیانیان در پایان، ضمن مغتنم شمردن ظرفیت موجود طلاب و فضلای حوزه های علمیه، در پیشبرد فعالیت­های پیوست نگاری فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: برای استفاده از این پتانسیل در جهت پیشبرد پیوست نگاری فرهنگی پیشنهاداتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به همکاری لازم با نهادهای حوزوی، لزوم حضور جدی طلاب در مدارس و مساجد به عنوان مشاور وحضور جدی تر طلاب و فضلای حوزوی در فضای مجازی اشاره کرد.

در ادامه، اعضای شورای تخصصی حوزوی ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته، راه اندازی پیوست نگاری فرهنگی در حوزه، تشکیل هسته های فکری درخصوص پیوست نگاری فرهنگی، برگزاری سلسله نشست هایی جهت نظریه پردازی و تبیین پیوست نگاری فرهنگی و حضور نمایندگان حوزه در مراکز پیوست نگاری فرهنگی در سراسر کشور را خواستار شدند.

در پایان مقرر شد جهت حضور مؤثر و فعال در سطح ملی و نیز تربیت طلاب در موضوع پیوست فرهنگی در سطوح نظری، معرفتی، اجرایی و عملیاتی برنامه ریزی شده و یکی از نهادهای حوزوی نیز عهده دار ساماندهی کلان این مسأله شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha