جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نجفی سامن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) استان همدان با اشاره به بحث تحول در حوزه، به روز رسانی دروس را از ضرورت ها خواند و ابراز داشت: طلاب باید در اجتماع حضور پیدا کرده و مفید بودن خود را احساس کنند و این امر با مسائل علمی صرفا ایجاد نمی شود، بلکه باید در همه جهات رشد کند.

حجت الاسلام روح الله نجفی، مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: مدرسه حضرت ولیعصر(عج) دارای فضایی مناسب و  ساختمانی که با اوصول معماری حوزوی ساخته شده است، می باشد.

وی به فعالیت های علمی مدرسه حضرت ولیعصر(عج)اشاره کرد و افزود: این مدرسه دارای ۸۵ طلبه می باشد، و در مورد برنامه های تحصیلی می توان به این ارتباط مستمر اساتید در طول روز با طلاب، استفاده از طلاب توانمند جهت استاد یاری، برگزاری کارگاه دانش افزایی ادبیات عرب توسط اساتید مجرب، برگزاری مطالعه و گروه های مباحثه در زمان های معین اشاره کرد.

حجت الاسلام نجغی با توجه به موضوع مهم انتخاب رشته و آینده یک طلبه در جامعه، خاطرنشان کرد: برنامه نحوه انتخاب رشته و تعیین هدف برای طلاب توسط اساتید و معرفی کتب در این زمینه در کنار برنامه های تحصیلی بصورت ویژه انجام می شود.

وی به برنامه های ورزشی و تفریحی طلاب نیز اشاره کرد و گفت: ورزش صبحگاهی، کوهنوردی، والیبال، فوتسال، تنیس روی میز و...، همچنین برگزاری مسابقات در سطح مدرسه، از برنامه ورزشی طلاب می باشد.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن تصریح کرد: اصل در همه برنامه های مدرسه مساله تهذیب است که به همین دلیل سعی شده از اساتید با اخلاق استفاده شود.

وی اضافه کرد: برنامه های تهذیبی مدرسه شامل برنامه شبی با شهدا در ماه یک بار، برگزاری محفل انس با قرآن کریم  ماهی یک بار، تلاوت قرآن همه روزه دو حزب،تربیت بیش از بیست و پنج حافظ قرآن که رو به افزایش است می باشد.

حجت الاسلام  نجفی از دیدار با خانواده های طلاب خبر داد و گفت: یکی برنامه های مدرسه ولیعصر(عج) دیدا با خانواده های طلاب و بررسی وضعیت تحصیلی و فردی و کمک به حل مشکلات افراد می باشد.

وی با اشاره به بحث تحول در حوزه، به روز رسانی دروس را از ضرورت ها خواند و ابراز داشت: طلاب باید در اجتماع حضور پیدا کرده و مفید بودن خود را احساس کنند و این امر با مسائل علمی صرفا ایجاد نمی شود، بلکه باید در همه جهات رشد کند.

حجت الاسلام نجفی در پایان با اشاره مشکلات مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن گفت: یکی از مشکلات عدم حمایت مالی از حوزه ها است، عدم امکانات کافی و نبود استادسرا جهت اسکان جهت اساتید و کادر از عمده مسائل این مدرسه می باشد.

 

    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha