جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی فهامی

حوزه/ عالم ربانی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مرتضی فهامی از معمرین اصفهان و بنیانگذاران برگزاری مراسم دعای ندبه و دعای کمیل در اصفهان دیده از جهان فروبست .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  حجت الاسلام و المسلمین  حاج شیخ مرتضی فهامی از معمرین اصفهان و بنیانگذاران برگزاری مراسم دعای ندبه  و دعای کمیل در اصفهان  دیده از جهان فروبست و  پس از تشییع پیکر این عالم ربانی، در مقبره خانوادگی خویش در تخت فولاد اصفهان دومین قبرستان بزرگ جهان اسلام آرمید.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مرتضی فهامی در سال 1310 در شهر اصفهان و در خانواده­ ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود.

پدر ایشان، آیت الله شیخ اسدالله فهامی(ره) از علمای برجسته و از زهّاد زمان خویش و  بنیانگذار دعای ابوحمزه ثمالی در اصفهان بوده اند که سالیان دراز در شبهای جمعه به إحیا و شب زنده داری و قرائت دعای کمیل در تخت فولاد اصفهان(تکیه علّامه خوانساری(ره)) مشغول بوده اند.

شیخ مرتضی از روحانیون وارسته­ ای بوده که در محضر علمای بزرگی چون علّامه میرجهانی،آیت الله خادمی،آیت الله ادیب تلمّذ نموده و از محضر ایشان کسب فیض کرده و بهره های علمی برده اند. ایشان بنیانگذار دعای ندبه هیئت سنتی حجّتیّه در سال 1341 در اصفهان بودند که تا کنون هم این هیئت به قوّت خود باقیست. ایشان تا آخرین جمعه­ی عمر شریف خویش توفیق حضور در جلسه مذکور را داشته و به وعظ، خطابه و آشنایی بیشتر مردم با امام زمان(عج) و بیان غربت و مظلومیت ایشان، سعی و مجاهدت مستمر داشته اند.       

از توصیه های همیشگی ایشان به مردم، خواندن نمازهای یومیه در اول وقت و به جا آوردن نماز شب بوده است. 

از خصوصیات اخلاقی ایشان خدمت به خلق،صله ­ی رحم،حسن خلق،سعه ­ی صدر،صبر و شکیبایی، دائم الذکر بودن و سحر خیزی و شاکر بودن ایشان است. همیشه و در همه حال اینگونه می گفته اند: الحمد لله علی کلّ نِعمَه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha