جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی- نشست مدیران مدارس قزوین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهر بهار همدان از تشکیل گروه های علمی پژوهشی در این مدرسه خبر داد و گفت: تحول در حوزه باید براساس منویات مقام معظم رهبری پیگیری و برخی کتب آن به روز شود.

حجت الاسلام علی صوفعلی مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهر بهار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: مساله تهذیب و آموزش در مدرسه آیت الله بهاری(ره) از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در رابطه با اهمیت مساله آموزش افزود: برای اینکه تمامی محدوده های درسی در پایان هر نیم سال تمام شود، طرح درس در قبل از سال تحصیلی انجام شده و اساتید موظف اند در هر روز محدوده خاصی را تدریس کنند.

حجت الاسلام صوفعلی خاطر نشان کرد: طلاب همه روزه بصورت دسته جمعی و در ساعات مشخص به مباحثه و مطالعه می پردازند و همچنین در راستای افزایش سطح علمی طلاب گروه های علمی، پژوهشی با سرگروهی افراد ممتاز  و پایه بالا تر تشکیل شده است.

وی از برگزاری اعتکاف علمی طلاب مدرسه آیت الله بهاری(ره) خبر داد و گفت: این برنامه در ماه دو مرتبه برگزار می شود و دارای دو بخش مطالعه و مباحثه، با مدیریت اساتید واستفاده از طلاب ممتاز می باشد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری همچنین از برگزاری کارگاه های مشاوره و تعیین هدف و انگیزه سازی خبر داد و افزود: این کارگاه ها توسط اساتیدی همچون ابروش و عظیمی وند برگزار می شود.

وی افزود: برنامه هفتگی درس اخلاق با استفاده از اساتید اخلاق همچون آیت الله موسوی اصفهانی، آیت الله محمدی قائینی، آیت الله طه محمدی، حجت الاسلام حاتمی نیا و همچنین اساتید اعزامی از معاونت تهذیب قم برگزار می گردد.

حجت الاسلام صوفعلی تصریح کرد: مدرسه آیت الله بهاری(ره) از مدارس سطح یک استان می باشد و درعین حال ظرفیت سطح دو را از حیث طلبه، اساتید و امکانات را دارد و به همین سبب به مدیرت استان اعلام آمادگی کرده ایم.

وی در پایان با اشاره به بحث تحول در حوزه گفت: تحول در حوزه باید براساس منویات مقام معظم رهبری پیگیری و برخی کتب آن به روز شود که ان شاء الله با حضور آیت الله اعرافی این تحولات صورت پذیرد.   

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha