چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طلاب در جمع دانش آموزان

حوزه/ نخستین نشست مشترک دو روزه جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش و پرورش عصر یکشنبه ۱۴ آذر ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مدیرکل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س)در حاشیه آیین اختتامیه این نشست در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: این نشست با هدف تبیین ابعاد مختلف «مشاوره و روان‌شناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی» با همکاری اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از روز شنبه ۱۳ آذرماه در تالار بیداری اسلامی این موسسه آغاز بکار کرد.

حجت الاسلام محمد کیانی موضوع این نشست را «مشاوره و روان‌شناسی از دیدگاه آموزه‌های دین» عنوان کرد و افزود: در این نشست، مولفه‌های خانواده سالم و مباحث مرتبط با روان‌شناسی شخصیت از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار ‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در قالب سخنرانی، نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی برگزار ‌شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست، «شناساندن و تبیین جایگاه و ظرفیت جامعه الزهرا (س)به منظور زمینه‌سازی برای انتخاب آگاهانه رشته‌های علوم اسلامی از سوی دانش‌آموزان»، «اصلاح ذهنیت درباره حوزه‌ها» و «جذب استعدادهای برتر در تحصیل علوم حوزوی» بوده است.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا (س)تصریح کرد: این نشست با حضور بعضی از  اساتید برجسته حوزه علمیه و رؤسای ادارات مشاوره و تربیتی و مشاوران آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار ‌شد.

وی با تأکید بر اهمیت جذب نخبگان در حوزه‌های علمیه خواهران، تأکید کرد: امید است نمایندگان استان‌های مختلف پس از این نشست و آشنایی با  فعالیت‌ها، برنامه‌ها و ظرفیت‌های تحصیلی در جامعه الزهرا (س)و انتقال مناسب آن، زمینه‌های انتخاب آگاهانه دانش‌آموزان نخبه کشور برای ادامه تحصیل در علوم حوزوی را فراهم کنند.

حجت الاسلام  کیانی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های علمی تخصصی و بیان ظرفیت‌های چشمگیر بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع، از سوی مدیران ارشد این موسسه، از جمله برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha