جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عتبات عالیات

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه کمک به عتبات عالیات، کمک به قرب الهی است، گفت: اماکن مقدسه و زیارتگاه های ائمه اطهار (ع) محل تقرب انسان به ‌سوی خدا و پرستش خداوند می باشد، از این رو کمک به عتبات عالیات و بازسازی آنها کمک به قرب الهی است.

محمد صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی ضرورت کمک به عتبات عالیات و بازسازی آنها را مورد اشاره قرار داد، اظهار داشت: کمک عتبات عالیات و بازسازی آنها، توشه‌ای برای آخرت و کمک خالصانه‌ای بوده که پاداش و ثواب آن در روز قیامت نمایان می‌شود.

وی افزود: کسانی که در کمک به بازسازی عتبات عالیات این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند در ثواب زیارت همه افرادی که به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند، شریک هستند.

صفری با بیان اینکه مردم استان خراسان شمالی همواره در بحث کمک به بازسازی عتبات عالیات پیش‌قدم بوده و کمک‌های چشمگیری نیز در این رابطه انجام داده‌اند، گفت: مردم این استان  8 میلیارد ریال کمک نقدی از ابتدای امسال تاکنون برای بازسازی عتبات عالیات اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه همچنین مردم استان خراسان شمالی طی این مدت ۵۰ گرم طلا نیز به عنوان کمک غیرنقدی در راستای بازسازی این اماکن مقدسه کمک کرده اند، افزود: تعهدات ستاد عتبات عالیات استان برای سال جاری 10 میلیارد ریال است که تاکنون 80 درصد آن محقق شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمک های نقدی و غیرنقدی مردم خیّر استان بیش تر صرف ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم امام علی (ع) و ساخت و بازسازی حرم امام حسین (ع) هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha