پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
داعش

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) خفر اظهار داشت: رسانه ها باید با نشان دادن ضعف ها و اختلافات و همچنین نشان دادن شکست و انهدام این گروهک تکفیری داعش ابهت دروغین آنها را در هم بشکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خفر امروز در نشست بصیرتی که با حضور اساتید، معاونین اجرایی و طلاب این حوزه برگزار شده بود، به انگیزه و اهداف گروهک های تکفیری اشاره کرد و اظهار داشت: جریان تکفیری داعش خاستگاه فکری و اعتقادی خیلی قوی ندارد و افراد آن بسیار سطحی نگر هستند.

وی افزود:  هسته اصلی داعش ساخته و پرداخته سرویس های اطلاعاتی و امنیتی می باشد که اهداف بزرگی از جمله اسلام هراسی برای آن تعریف شده است.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) خفر بیان کرد: به نظر می رسد بحث تشکیل خلافت اسلامی را بیشتر با هدف کسب موقعیت در جوامع اسلامی مطرح می کنند.

حجت الاسلام محمد زاده گفت: نشان دادن چهره زشت و ناپسند از اسلام با انجام کشتارهای فجیع و غیر انسانی، تهییج شیعیان برای دامن زدن به جنگ مذهبی در عراق از طریق شیعه کشی و حمله به مقدسات شیعه، تسری دادن هرج و مرج به کل جغرافیای عراق و سایر مناطق پیرامون و اجرای سناریوی راهبردی تجزیه سرزمینی عراق و زمینه سازی برای تشکیل حکومت مورد نظرش از اهداف و اقدامات این گروهک به شمار می آید.

استاد حوزه علمیه خفر یادآور شد: آنچه امروزه تحت عنوان داعش در عراق فعال است، مجموعه ای از نیروهای داخلی مخالف دولت عراق شامل شاخه های سیاسی حزب بعث، ثوره العشرین و جیش الراشیدین هستن که در کنار نیروهای داعش علیه حکومت با یکدیگر ائتلاف سیاسی و نظامی شکل داده اند. این ائتلاف در افزایش قدرت داعش بسیار موثر است.

وی به اقدامات داعش معطوف به امنیت ملی کشورمان اشاره و کرو اظهار داشت: تلاش جریان های رسانه ای دشمن برای شکل دادن به یک تعدید دروغ با هدف انجام عملیات روانی سنگین روی جمهوری اسلامی ایران، تلاش دشمن برای بهره برداری از این فرصت ها در جهت ضربه زدن به محور مقاومت، تضعیف نفوذ ایران در منطقه، کاستن از حجم تبلیغاتی پیروزی محور مقاومت در سوریه از مخاطرات و اقدامات این گروهک برای کشور عزیزمان می باشد.

حجت الاسلام محمد زاده اظهار داشت: یکی از دلایل مهم شهرت جریان تکفیری داعش، تبلیغات فراوان رسانه ای و استفاده از فضای مجازی است. طی یکسال گذشته اخبار مربوط به این گروهک تیتر همه خبرگزاری ها بوده است.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) خفر اضافه کرد: بنابراین معکوس کردن تبلیغات به این معنی که نشان دادن ضعف ها و اختلافات و همچنین نشان دادن شکست و انهدام این گروهک می تواند ابهت دروغین آنها را در هم بشکند.

وی در پایان تاکید کرد: باید امروزه با تبلیغات دروغین مربوط به حمایت این گروهک از اهل سنت مقابله کرد و سعی کرد تهدید این جریان را، تهدیدی علیه تمام فرق اسلام نشان داد و لذا در این رابطه عملیات روانی دقیق و برنامه ریزی شده لازم و ضروری است.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha