جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 401309
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
حجت الاسلام مرتضی محمدیان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: وقف متناسب با نیازهای روز باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان در همایش یاوران وقف که در سالن همایش صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد، گفت: اوقاف به عنوان تبلیغ کننده و ترویج دهنده سنت حسنه است و به عنوان بهره گیرنده نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه وقف کردن وظیفه همه مسلمانان است ابراز داشت: به دلیل اینکه این کار تکلیف است شعار اوقاف نیز «همه واقف باشیم» در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه اوقاف نظارت بر موقوفات است تصریح کرد: باید همه در احیای این سنت که اثرات مثبت در دنیا و آخرت دارد کوشش کنیم چراکه بسیاری از معضلات دنیا با همین وقف حل می شود.

حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: واقفین باید به نیاز امروز جامعه توجه داشته باشند و موقوفات خود را بر اساس نیز امروز و آینده جامعه انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه وقف به معنای ثروت و دارایی نیست گفت: یک رسانه می تواند با ترویج وقف در رسانه خود و اختصاص ستونی وقف را انجام دهد یا اینکه معلمی می تواند ساعتی از وقت خود را برای تدریس دانش آموزان کم بضاعت وقف کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) خود را وقف احیای اسلام کرد گفت: وقف سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است؛ در استان بوشهر موقوفاتی از اهل سنت داریم.

حجت الاسلام محمدیان افزود: باید دست به دست هم دهیم و این سنت را گسترش و ترویج داد چراکه باعث همبستگی جامعه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha