چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مصاحبه با سید مرتضی السندی روحانی بحرینی

حوزه/ سید السندی گفت: مسئولان نظام بحرین به بن بست رسیده اند و تمام راه ها را به روی خود بسته می بینند و مردم بحرین با صبر و فداکاری خود می توانند به زودی به خواسته های خود دست بیابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید مرتضی السندی از روحانیون انقلابی بحرین و عضو ارشد جریان الوفاء الاسلامی بحرین در گفتگو با خبرگزاری حوزه تاکید کرد: نظام آل خلیفه به بن بست رسیده و راه بازگشتی جز سرنگونی پیش روی خود ندارد.

انقلاب مردم بحرین اکنون در چه مرحله ای قرار دارد؟

امروز انقلاب مردم بحرین همچنان استمرار دارد و مردم اصرار دارند به راه خود ادامه دهند و از سوی دیگر سرکشی و ظلم مسئولان نیز به بالاترین میزان خود رسیده و امروز از هر وسیله ای برای مبارزه با حضور وجود شیعیان در بحرین استفاده می کنند و در این زمینه به علما و شعائر دینی و فریضه خمس حمله ور شده اند و اینها حاکی از آن است که مسئولان نظام به بن بست رسیده اند و تمام راه ها را به روی خود بسته می بینند و مردم بحرین با ادامه دادن به صبر و فداکاری خود می توانند به زودی به خواسته های خود دست بیابند.

حضور روحانیونی مانند شیخ عیسی قاسم در انقلاب بحرین تا چه میزان توانسته در وحدت و انسجام مردم و انقلابیون تاثیرگذار باشد؟

تاثیر علما در انقلاب مردم بسیار زیاد بوده و ما امروز بیش از 20 روحانی و عالم انقلابی داریم که در زندان های آل خلیفه به سر می برند و در این انقلاب از آغاز تا کنون بیش از 50 روحانی و عالم دینی به زندان رفته و خارج شده اند و برخی از آنها همچنان در حال محاکمه هستند.

اما آیت الله شیخ عیسی قاسم نقش زیادی در وحدت و همبستگی مردم داشته و همچون پدری برای تمام مردم بحرین به شمار می رود و امروز تمام حملاتی که علیه ایشان صورت می گیرد به خاطر حمایت ها و پشتیبانی ایشان از انقلاب و مردم انقلابی و پیگیری خواسته های آنها می باشد و از این رو امروز می بینیم حملات شدید و بیرحمانه ای از سوی نظام علیه علمای دینی صورت می گیرد و تلاش می کنند از نقش و جایگاه آنها در انقلاب مردم بکاهند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد. به عنوان یک فعال سیاسی و مذهبی بحرینی پیام خاصی برای ترامپ دارید؟

ترامپ در انتخابات بر کلینتون پیروز شد و این پیروزی ممکن است منطقه ما را به جنگ ها و درگیری های شدیدتری سوق دهد. همان طور که می دانید ترامپ نامزد مورد نظر رژیم صهیونیستی و لابی یهودی در آمریکا است، اما این ویژگی را دارد که دشمنی زیادی با سعودی ها دارد و آنها را به برخی اقدامات تهدید کرده و عربستان کشوری بود که حمایت های زیادی از هیلاری کلینتون در انتخابات انجام داد و انتخاب ترامپ می تواند گامی در راستای تضعیف سعودی ها و جایگاه آنها باشد؛ چراکه آنها خاستگاه وهابیت و اندیشه سلفی و تروریسم در منطقه هستند. من بر این باورم ترامپ باید از غرور و تکبر و افزایش تنش ها و جنگ های منطقه دوری کند و درجهت ایجاد صلح می ان ملت های منطقه تلاش کند و دست از حمایت از نظام های طاغوتی و مستبد بردارد.

 

گفتگو: صادق چهرقانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha