پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدویت

حوزه/ رئيس بنياد فرهنگی حضرت مهدي موعود (عج) استان خراسان شمالي از برگزاري همایش فعالان مهدوی در استان، همزمان با سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) خبر داد.

شیرالله عصمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش الگوسازی در زمینه مهدویت و پاسداشت آیین های مهدوی و ترویج این سنت نیکو در جامعه است تا ان شاءالله در مراسم های شادی بخش نیز مساله ولایت و ائمه اطهار (ع) بیش از پیش برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه همایش فعالان مهدوی 20 آذر ماه جاری در محل سالن حافظ بجنورد برگزار می‌شود، افزود: در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی به‌عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

عصمتی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها، اعضای هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و فعالان مهدوی در ادارات، کانونهای مهدویت در دانشگاه‌ها و تشکلهای مذهبی نیز در این همایش حضور دارند.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این همایش گفت: ارائه گزارشی از فعالیتهای بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در استان، سرود و شعرخوانی و تجلیل از فعالان مهدوی استان خراسان شمالی از جمله برنامه‌های همایش فعالان مهدوی در بجنورد به شمار می رود.

رئیس بنياد فرهنگی حضرت مهدي موعود (عج) استان خراسان شمالي تصریح کرد: موضوع مهدویت از موضوع های مهم است که در طول تاریخ نیز پس از بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) در این زمینه نهضت ها و حرکت هایی تحت این عنوان انجام شده است.

وی اظهار داشت: به خاطر حساسیت موضوع مهدویت همیشه در طول تاریخ افرادی بوده اند که از این مساله سوء استفاده کرده اند و شاهد بروز فرقه های ضاله ای همچون بهاییت و برخی از تفکرات که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را دارند بوده ایم، برای اینکه می خواسته اند این بنیاد راسخ تخریب شود.

عصمتی با اشاره به انحرافات مختلف در مسئله مهدویت گفت: در زمینه مهدویت با آسیب های گوناگونی رو به رو هستیم که از آن جمله می توان به معرفی اشتباه امام عصر(عج) اشاره داشت، اما مسئله مهدویت یک مسئله جهانی است و بعدهای مختلف جامعه را در بر می گیرد.

وی تحلیل های نادرست از مسئله مهدویت را یکی دیگر از آسیب های این موضوع خواند و افزود: مسئله مهدویت مسئله بسیار حساس و مهمی است که نباید از آن غفلت شود چرا که اگر مجامع علمی و فرهنگی از این مقوله غافل شوند دچار خسران می شویم.

رئیس بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) استان خراسان شمالي با اشاره به اهمیت تفهیم و انتقال بيشتر معارف مهدویت به نسل جوان گفت: هم اکنون مباحث مربوط به مهدويت و منجي آخرالزمان در تمام دنيا و بين ملت‌های مختلف مطرح است که باید وظايف و ویژگی‌های منتظران واقعي امام عصر (عج) براي مردم علی الخصوص نسل جوان جامعه تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری عید آغاز امامت امام مهدی (عج) و تجدید عهد با آن حضرت با مشارکت دستگاه‌ها، هیئت های مذهبی، فعالان مساجد و حسینیه‌ها و کانون های مهدویت در دانشگاه‌ها و سایر تشکلهای مذهبی از برنامه‌های محوری سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در استان به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha