جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تدریس در حوزه های علمیه

حوزه/ مسئول امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه خوزستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ استاد در مدارس علمیه خوزستان مشغول تدریس هستند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین نیسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فعالیت‌های این دفتر، اظهار داشت: کلیه برنامه‌های این دفتر پیرامون ساختار تشکیلاتی حوزه‌های علمیه است، به‌طوری‌که اگر قرار باشد مدرسه‌ای راه‌اندازی شود، کلیه مجوزهای لازم برای تأسیس باید توسط دفتر امور واحدهای آموزشی انجام شود.

وی صدور حکم کادر و اساتید مدارس علمیه را یکی از کارهای مهم این دفتر برشمرد و تصریح کرد: هر فرد برای دریافت حکم تدریس، باید در آزمون استادی که هرساله در حوزه علمیه خوزستان انجام می‌شود، شرکت کند و در صورت موفقیت، مراحل صدور حکم برای وی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیسی، ارزیابی اساتید مدارس علمیه خوزستان را دیگر اقدام امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه خوزستان، عنوان کرد و گفت: بنا بر شاخصه‌های ابلاغی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، هر نیم سال تحصیلی، مجموع اساتید حکم دار حوزه علمیه خوزستان مورد ارزیابی قرار گرفته و در پایان به هر استاد نمره‌ای تعلق خواهد گرفت.

وی، با اشاره به مراجع ارزیابی کننده اساتید، گفت: «طلاب»، «مدیر مدارس علمیه» و «معاونت‌های آموزش» از جایگاه‌هایی هستند که هر استاد توسط آنها بررسی می‌شود که نهایتاً بر اساس ارزیابی‌های نهایی، اساتید برتر از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تعداد اساتید مدارس علمیه خوزستان، بیان داشت: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ استاد حکم دار و بدون حکم در مدارس علمیه خوزستان مشغول تدریس و راهبری مدارس علمیه هستند.

حجت‌الاسلام نیسی، با بیان اینکه ۱۴۱ استاد در سطح مقدمات حوزه علمیه مشغول به تدریس هستند، افزود: ۱۳۵ استاد در سطح۱، ۴۵ استاد در سطح۲ و ۲۲ استاد نیز در سطح۳ وظیفه تدریس طلاب مدارس علمیه خوزستان را بر عهده گرفته‌اند.

مسئول امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه خوزستان، در پایان از برگزاری آزمون استادی در سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک این آزمون برای بیش از ۱۵۰ داوطلب دریافت حکم استادی و حکم ارتقاء تدریس برگزار می‌شود که البته زمان و مکان متعاقباً اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha