سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام بزرگیان، با بیان این‌که دوره آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره، ویژه معاونین تهذیب و اساتید مدارس علمیه خوزستان است، افزود: در این دوره مقدماتی ۳۵ نفر شرکت می‌کنند که پس از برگزاری آزمون عملی، قبول‌شدگان جهت به‌کارگیری در مدارس و حضور در دوره‌های تکمیلی، معرفی می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری نخستین دوره مقدماتی آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره در حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: این دوره به مدت شش ماه در ۹ سرفصل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سرفصل‌های این دوره مقدماتی، گفت: «اخلاق و اصول و فنون مشاوره»، «مدیریت تحصیلی»، «روانشناسی رشد»، «مشاوره ازدواج»، «مدیریت روابط خانواده»، «تربیت فرزند»، «مدیریت عواطف و غرایز»، «روش اصلاح و تربیت» و «آسیب‌شناسی عملی» از سرفصل‌های نخستین دوره مقدماتی آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره است.

حجت‌الاسلام بزرگیان، با بیان این‌که دوره آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره، ویژه معاونین تهذیب و اساتید مدارس علمیه خوزستان است، افزود: در این دوره مقدماتی ۳۵ نفر شرکت می‌کنند که إن‌شاءالله پس از برگزاری آزمون عملی، قبول‌شدگان جهت به‌کارگیری در مدارس و حضور در دوره‌های تکمیلی، معرفی می‌شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به زمان و مکان برگزاری این دوره، گفت: نخستین بخش از دوره آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره پنج‌شنبه این هفته در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان با تدریس حجت‌الاسلام‌والمسلمین حصاری از اساتید مشاوره، برگزار می‌شود.

وی در پایان مدت‌زمان برگزاری سرفصل‌های دوره مقدماتی آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره دوره را شش ماه اعلام کرد و گفت: برای هر سرفصل ۶ جلسه کلاس درس ۱.۵ ساعته برگزار می‌شود که هر شرکت‌کننده برای اخذ مدرک تمامی فصول می‌بایست ۸۱ ساعت کلاس درسی را با موفقیت طی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha