جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسالم قاسم الهی صدر شیرازی

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز گفت: پیامبر مهربانی ها با تربیت انسانهای فداکار زمینه های لازم به جهت تحقق حاکمیت اسلام را در سراسر جهان فراهم کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز،  مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز ،عصر امروز در نشست هفتگی طلاب این حوزه، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) گفت: حضرت محمد مصطفی(ص) در ابتدا نیازمند تربیت نیروهایی بودند تا بتوانند در مسیر رسالت الهی خود از کمک ایشان بهره مند گردند، زیرا وجود نیروهای متعهد و فداکار از ابتدایی ترین نیاز هر حرکت و جنبش انقلابی در هر جامعه ای بویژه در حرکت انبیاء الی به شمار می رود و این ضرورتی است که قرآن شریف به آن اشاره هایی بسیار کرده است.

وی افزود: پیامبر مهربانی ها با تربیت انسان های فداکاری و کارآمد چون امام علی بن ابیطالب(ع)، حمزه سیدالشهداء، عمار و یاسر، بلال  زمینه های لازم جهت تحقق حاکمیت اسلام و به دنبال آن هموار کردن سیر الی الله که هدف نهایی حرکت و رسالت تمامی انبیاء الهی می باشد، را در سراسر جهان فراهم کردند.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز اضافه کرد: لذا نبی مکرم اسلام(ص) با عنایت به این نیاز اساسی اقدام به تبلیغ اسلام و ارشاد مردم مکه به منظور تربیت نیروی انسانی نمودند.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی بیان کرد: با توجه به خطرات احتمالی در ابتدای راه، آن حضرت در قدم اول این اقدام را در مدت سه سال به صورت مخفیانه دنبال کردند و سپس به فرمان الهی با علنی کردن رسالت خود با کلمه مبارکه " قولو الا اله الا الله تفلحوا" گام های لعدی خود را آرام آرام در جهت تعلیم و تربیت مسلمانان و ترویج اسلام برداشتند.

وی اظهار داشت: باید دانست که همه ی این تلاش ها در حالی است که به دلیل کمی مسلمانان و خطراتی که از ناحیه مشرکین در مکه متوجه ایشان بوده است، تعداد زیادی از ایمان آورندگان به رسول خدا(ص) مجبور به فرار از مکه و هجرت به مناطق امنی مانند حبشه می گردند.

استاد حوزه شیراز گفت: با هجرت پیامبر اکرم(ص) به مدینه، سرانجام دفتر نوینی از تاریخ اسلام ورق خورده و زمینه های ایجاد حکومت اسلامی و توسعه اسلام در این شهر فراهم گردید.

وی در پایان یادآور شد: طبق تاریخ و اسناد موجود، دوران 23 ساله رسالت حضرت محمد(ص) در شهرهای مکه و مدینه به دو دوران بعثت و هجرت تقسیم می شود و آن حضرت در این دو مقطع تمام تلاش خود را در معرفی و حفظ اسلام و مقابله با تمامی توطئه های احتمالی دشمنان اسلام، به ویژه کینه توزی های یهود بکار بردند.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha