چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام قدیر محمدیان

حوزه/ امام جمعه اسفراین با بیان اینکه آثار و برکات وقف برای همه افراد جامعه باقی می‌ماند، گفت: سنت حسنه وقف ظرفیتی بزرگ برای جامعه و بهترین منبع برای حل مشکلات جوانان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام قدیر محمدیان صبح امروز در همایش "یاوران وقف" که در مدرسه  علمیه ولیعصر (عج) اسفراین برگزار شد، اظهار داشت: وقف کاملترین و ماندگارترین صدقه  جاریه و سنت حسنه ای است که آن را میتوان کاملترین و ماندگارترین خدمت به خلق خدا دانست.

وی افزود: احیای حقیقی سنت حسنه وقف امروز توجه به نیاز‌های روز جامعه و کشور است و از این رو واقفان باید بر اساس نیازهای امروزی جامعه حرکت کنند.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه سرمایه گذاری واقفان باید براساس نیازهای روز جامعه باشد، گفت: نیازهای روز جامعه مانند ازدواج جوانان، مسکن محرومان و جوانان، دارو و درمان، ساخت خوابگاههای دانشجویی، نشر فرهنگ قرآنی، ساخت  درمانگاه، بیمارستان و تجهیزات پزشکی است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: به مناسبت دهه وقف برگزاری همایش های وقف در سراسر استان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ها آگاه سازی مردم از موضوعات وقف و نیازهای روز جامعه است که از آن جمله می توان وقف های مربوط به ایتام، دارو و درمان ، وقف های قرآنی، ازدواج جوانان را به واقفان خیراندیش معرفی کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 14 وقف جدید به ارزش بیش از چهار میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان اسفراین به ثبت رسیده که امروز نیز در حاشیه این همایش از فاز اول امام زاده اسحاق روئین و همچنین ضریح مبارک این امام زاده مورد بهره برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد همچنین درباره اولویت موقوفات در سطح استان خراسان شمالی نیز گفت: اولویت ما در بحث موقوفات به روز رسانی اجارات و قیمت های عادلانه آنها به روز، احیای موقوفات و درآمدزایی آنها، اجرای نیات واقفان، سرمایه گذاری در موقوفات و هدایت مردم به سرمایه گذاری در موقوفات است.

گفتنی است، همایش یاوران وقف در مدرسه  علمیه ولیعصر (عج) اسفراین برگزار که از چند تن از واقفان و فعالان عرصه وقف در شهرستان اسفراین تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha