شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون در تبیین وقف در جامعه گفت: طلاب و روحانیون می توانند یاور وقف و احیاکننده آن باشند.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی اظهارداشت: با تمام تلاش هايي كه حوزه استان در زمینه  وقف حوزوی انجام داده است، ولی پايين ترين رده را در سطح استان های کشور در این بخش دارد.

وی با اشاره به اینکه در سطح حوزه های علمیه استان خراسان شمالی مدرسه علميه اسفراين بالاترين موقوفات را دارد، افزود: مشارکت مردم به ویژه طلاب و روحانیون و حوزه های علمیه در ترویج و احیای موقوفات بسیار مهم و اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی، نقش روحانیت و حوزه های علمیه را در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل دانست و گفت: حوزه های علمیه همانند رسانه ها می توانند در راستای آگاه سازی واقفان نیک اندیش از نیازهای روز جامعه و ترویج فرهنگ وقف در زمینه های قرآنی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار باشند.

 وی با اشاره به اینکه روحانیان و مبلغان دین باید از هر فرصتی در محورهای تبلیغی خود برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند، اظهار داشت: ترغیب مردم و نیکوکاران برای ثبت وقف های جدید با رویکردهای مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی نیاز امروز جامعه بوده و ضروری است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اين حوزه علميه های هستند كه اسلام را زنده نگاه داشته اند، گفت: يكي از وظايف طلاب و روحانيون در كنار تبليغ، دين توسعه فرهنگ وقف و تشویق خیرین به وقف های حوزوی است.

وی با بیان اینکه حضرت علي عليه السلام در 25 سال خانه نشيني مزارع و باغات زيادي را احيا و وقف كردند، اظهار داشت: بر همین اساس هم يك طلبه مي تواند ياور وقف باشد و هم در بين اقوام اهل خير را جذب كند.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی خاطرنشان کرد: طلبگی به نوعی انجام دادن کار خیر است و طلبه ها عمر خود را وقف امام زمان(عج) كرده که ثواب آن را نیز را از خداوند متعال دریافت کرده که اين خيلي بهتر است و اجرش هم بالاتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha