جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند برای این که تحریم ها تاثیری بر بدنه جامعه و دولت نگذارد، باید با اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل بارز و کامل توجه شود.

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به بحث "نقض برجام" اظهارداشت: بر کسی پوشیده نیست که آمریکا، دشمن درجه یک اسلام و مسلمین جهان است.

وی با بیان این که آمریکا هر زمانی که  فرصت نماید به منافع، استقلال، شرف و مکتب افراد دست درازی می نماید، تصریح کرد: اگر دیده می شود که آمریکا تاکنون دست به جنگ با ایران اسلامی نزده، به خاطر این است که دیگر توانش را ندارد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند افزود: تجربه ثابت کرده که ایستادگی، مقاومت و قاطعیت ملت ایران سبب به عقب راندن دشمنان می شود.

مولوی فاروقی یادآور شد: آمریکا بداند که این بدعهدی ها در پرونده تاریخی آنان می ماند و دولت مردان این مرز و بوم و حتی جهان اسلام پاسخگو کوبنده ای به بدعهدی و پیمان شکنی آنان خواهد داد.

وی ضمن انتقاد از این که برخی افراد، سازش با آمریکا را راه حل مشکلات کشور می دانند، افزود: باید از این افراد سئوال شود که به کدام امضاء و تعهد آمریکایی ها می توان اعتماد کرد؟.  بدعهدی، بی وفایی و همچنین دروغگویی آمریکای ها در موضوع برجام به همه جهان ثابت شده است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند عنوان کرد: برای این که  تحریم ها تاثیری بر بدنه جامعه و دولت نگذارد، باید با اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل بارز و کامل توجه شود.

وی با بیان این که اساس اقتصاد مقاومتی، تکیه بر درون و کم کردن اتکاء افراد و خانواده ها به بیرون است، تصریح کرد: توجه به شکل دادن و تحقق عملی، نه شعاری در اقتصاد مقاومتی یعنی بالابردن تولید و بهینه سازی توزیع و توجه به داشته های درون و کم کردن اتکا به بیرون، ازجمله عواملی است که سبب رسیدن نظام اسلامی به اهداف عالیه و همچنین بی تاثیر بودن تحریم ها می شود.

مولوی فاروقی، نقش علما و روحانیت را در بحث روشنگری و بصیرت افزایی مردم، بسیار موثر دانست و اظهار داشت: روحانیت و علما دارای نقش به سزایی در روشن کردن افراد در همه امور و بویژه توجه افراد به بحث اقتصاد مقاومتی دارند، که باید برای پیشرفت جامعه از تمام امکانان تبلیغی برای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی استفاده نمود.

انتهای  پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha