جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برجام

حوزه/ حجت الاسلام ولی زاده، اقتصاد مقاومتی را کاربردی ترین راهکار مقابله با تحریم ها دانست و گفت: بدون شک مشکل آمریکا با ایران مسئله هسته ای نبوده و این کشور به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام مهدی ولی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با ابراز تاسف از نقض«برجام» توسط ایالات متحده آمریکا و تمدید تحریم‌ها به مدت 10 سال دیگر، اظهار داشت: اگر به فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شود، کشور آمریکا را غیرقابل اعتماد خوانده اند.  

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند که بنده مخالفم مذاکره نبوده و در عین حال به آن خوشبین نیستم و در این باره، متاسفانه برخی با ساده لوحی تمام عنوان می کنند که چرا رهبری به مذاکرات هسته ای نباید خوشبین باشند، در حالی که ایشان با کیاست خویش می دانستند که به آمریکا نباید اعتماد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، مسئله هسته ای نیست، تصریح کرد: این کشور همواره به دنبال سلطه طلبی و قدرت مابی در جهان بوده و حاضر نیست که از این خصلت خویش دست بکشد و از سوی دیگر ایران اسلامی نیز همواره به دنبال استقلال طلبی و کسب حق و حقوق خویش است.

 حجت الاسلام ولی زاده بیان داشت: حتی اگر کشورمان به تمام تعهدات خود جامه عمل بپوشاند، اما آمریکا خود اقرار می کند که تمامی اینها بهانه بوده و هدف آنها سقوط و براندازی و از بین بردن عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: متاسفانه مجلس سنای آمریکا با وقاحت و بی شرمی تمام، دست به تمدید تحریم ها علیه ایران زده و در این باره رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که به این مسئله واکنش مناسب نشان می دهیم. 

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مسئولان کشورمان هم اکنون و پس از تمدید تحریم های ظالمانه دشمنان بر علیه ایران اسلامی باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از پیش توجه کرده و بر توانمندی های داخلی تکیه داشته باشند اذعان داشت: باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی، همانند 37 سال گذشته بتوان از بحران های اقتصادی عبور کرد. 

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به فرمایش امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: سیاستمداران کشورمان هیچ گاه نباید یک اشتباه را دوباره تکرار کرده و با اعتماد به دشمن، وارد مذاکره شوند چون آنها به واقع، بدعهدی و عهدشکنی خود را ثابت کرده اند.

 وی با تاکید بر اینکه دنیا تنها آمریکا نیست، تصریح کرد: هم اکنون پس از تمدید تحریم ها علیه ایران، باید بر توانایی های داخلی تکیه کرده و وابسته به دشمن نشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه متاسفانه کشورهای اروپایی عضو 1+5 در مسئله تمدید تحریم ها سکوت اختیار کرده اند، افزود: بی تردید آنها تنها به دنبال منافع شخصی خویش بوده، بنابراین جمهوری اسلامی ایران نیز باید در فکر منافع ملی خویش بوده و در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی کوتاه نیایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha