جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حرم حضرت فاطمه معصومه(س)ـ بانوی کرامت

حوزه/ مسئول واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: بخش پاسخگویی به مسایل شرعی بانوان در سه حیطه، احکام بانوان، مسائل اعتقادی و تصحیح قرائت نماز فعالیت می کند.

مريم شهبازي در گفت و گو يا خبرگزاری حوزه گفت:‌ واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس در بخش پاسخگویی به مسایل شرعی بانوان در سه حیطه، احکام بانوان، مسائل اعتقادی و تصحیح قرائت نماز فعالیت می کند.

مسئول واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس افزود: 180 استاد و کارورز در بخش پاسخگویی به مسایل شرعی و 30 نفر نیز در 2 بخش پاسخگویی به مسائل اعتقادی و تصحیح قرائت نماز فعالیت دارند که همگی از اساتید مجرب و برجسته حوزه می باشند.

وی خاطر نشان کرد: همه روزه از ساعت 8 صبح الی 24 شب در شیفت های مختلف و در هر شیفت چندین استاد به طور همزمان به زائرین و مجاورین خدمات ارائه می دهند به طوریکه درمناسبت های خاص به تعداد اساتید جهت خدمت رسانی سریعتر و بهتر افزوده می شود.

شهبازی با اشاره به استقرار دائمی این بخش های در آستان مقدس اظهار داشت: مکان های پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان در رواق علامه طباطبایی و بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) و همچنین بخش پاسخگویی به مسائل اعتقادی نیز در رواق حضرت خدیجه(س)  مستقر بوده و بخش تصحیح قرائت نماز نیز در رواق علامه طباطبایی قرار دارد.

مسئول واحد فرهنگی خواهران حرم کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به استقبال چشمگیر بانوان زائر و مجاور دراین بخش ها گفت: ماهانه حدود 30 هزار نفر در سه بخش احکام شرعی، مسائل اعتقادی و تصحیح قرائت نماز مراجعه کننده وجود دارد که نشان دهنده اهمیت موضوع  و همچنین سنگین تر شدن وظیفه این بخش ها است.

وی با تبیین اهداف و ضرورت های وجود چنین بخش هایی درآستان مقدس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها یک مکان مقدس و قطب فرهنگی و دینی در شهر قم می باشد و همچنین مراجعه گسترده بانوان زائر و مجاور به این حریم ملکوتی نشان از این دارد که باید به صورت تخصصی برای این قشر برنامه ریزی شود.

شهبازی اضافه کرد: وجود چنین بخش هایی آن هم به صورت اختصاصی که هم بتواند درسریع ترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات بانوان باشد و هم بتواند در فضایی اختصاصی تاثیرگذاری خاص خودش را داشته باشد از اهداف و ضرورت های تشکیل این بخش ها بوده است.

وی بیان داشت: فعالیت اختصاصی در این بخش، توانسته است جایگاه مناسبی را برای خود پیدا کند و همه روزه شاهد استقبال بیشتر مجاورین و زائرین هستیم لذا وظایف این بخش ها را سنگین تر می کند چرا که مراجعین با توجه به شناختی که از این مجموعه دارند نسبت به دریافت پاسخ سوالات خود اطمینان کامل دارند.


انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    سؤالات شرعی،اعتقادی،وتصحیح قرائت نماز
  • سینا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    سؤالات شرعی، اعتقادی