شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: واقفان نیک اندیش باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و کمک های خود را در این مسیر وقف کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام علی اکبر صفری، پیش از ظهر امروز در همایش وقف و رسانه و همایش یاوران وقف، در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) در بجنورد، اظهار داشت: وقف تنها عمل صالح است که توشه سفر آخرت انسان محسوب می شود.

وی با بیان این که اثرات وقف تا قیامت باقی است و نزد خداوند متعال ارزش و قرب بالایی دارد، افزود: زندگی دنیوی فانی است و بر اساس آیات قرآن آنچه که باقی است و اثرات آن از بعد مادی در زندگی با دوام تر بوده و از لحاظ زندگی حقیقی فنا ناپذیر بوده، اعمال ارزشمندی چون باقیات صالحات است.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه استان خراسان شمالی پنج هزار و 464 موقوفه دارد، اظهار داشت: طی امسال 55 وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است که از مجموع این تعداد 11 وقف با توجه به نیازهای روز جامعه است.

وی با تاکید بر اهمیت ثبت موقوفات جدید مرتبط با نیازهای روز جامعه، گفت: وقف های جدید ثبت شده در استان در راستای کمک به احیای فرهنگ قرآنی، کمک به یتیمان، ازداوج جوانان، تامین جهیزیه، خوابگاه دانشجویی، دارو و درمان و سایر موارد انجام شده است.

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: واقفان نیک اندیش باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و کمک های خود را در این مسیر وقف کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج و تبیین فرهنگ وقف در جامعه، افزود: رسانه ها در این زمینه نقش بسزایی دارند، چرا که با نهادینه کردن فرهنگ وقف کمک بزرگی به جامعه خواهند کرد.

حجت الاسلام صفری با تأکید بر زمینه‌ سازی برای مشارکت  همه مردم در این حکم الهی خاطرنشان کرد: همه مردم می‌توانند واقف باشند و این امر مهم باید فرهنگ‌ سازی شده، چرا که هر فردی می‌تواند حتی با اهدای یک کتاب در وقف سهیم شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha