جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نورالله قدرتی

حوزه/ حجت الاسلام قدرتی از متولیان امر وقف خواست تا نیازهای سالانه را در زمینه نیازمندی ها به وقف شناسایی کرده و در اختیار واقفان نیک اندیش و مردم خیر استان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، ظهر امروز در همایش وقف و رسانه در بجنورد گفت: اولویت های وقف در جامعه باید توسط متولیان امر مشخص شود تا مردم بر اساس این اولویت ها و نیازهای روز جامعه اقدام به وقف کنند.

وی  با بیان این که وقف، سیره و روش ائمه(ع) بوده و همواره در تاریخ هم به این مساله مهم و ضروری توجه و تاکید شده است، افزود: وقف مانند چراغی است که انسان برای فردای خود روشن می کند و پس از درگذشت وی همچنان پرونده وقفی که انجام داده به عنوان صدقه جاریه، جاری و باقی است.

حجت الاسلام قدرتی در ادامه از متولیان امر وقف خواست تا نیازهای سالانه را در زمینه نیازمندی ها به وقف شناسایی کرده و در اختیار واقفان نیک اندیش و مردم خیر استان قرار دهند.

وی با بیان اینکه نبود فضای مناسب خوابگاهی برای دانشجویان از آسیب های اجتماعی محسوب می شود، گفت: متاسفانه به دلیل نبود فضاهای خوابگاهی مناسب زیر پوشش مراکز آموزش عالی در سطح شهر خانه های مسکونی به خوابگاه تبدیل شده که باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می شود، چون این فضاها زیر پوشش دانشگاه ها نبوده و نظارتی صورت نمی گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هم اکنون دانشجویان در معرض خطر هستند افزود: متاسفانه فضاهای کنونی خوابگاهی رها شده و زیر پوشش هیچ نهادی نیست، لذا از واقفان نیک اندیش استان انتظار می رود تا خانه های مسکونی را برای ایجاد خوابگاه دانشجویی وقف کنند.

وی همچنین کمک به مددجویان و خانواده های زندانیان را نیز از ضروریات جامعه برشمرد و گفت: هم اکنون 2 هزار زندانی در زندان های استان وجود دارد که نیاز به کمک مردم خیر استان دارند و خانواده ها و فرزندان مددجویان نیز با مشکلات مختلف زیادی از جمله معیشت روبرو بوده که متاسفانه این قشر مغفول مانده اند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha