پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباس نظری- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه/ حجت الاسلام نظری گفت: امروز دشمنان اسلام جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند، لذا باید روحانیون با بیان آثار و برکات نماز در زندگی اجتماعی و فردی، آنها را به اقامه نماز اول وقت ترغیب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، امروز دردومین اجلاس استانی نماز که  در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد، به اهمیت اقامه نماز در جامعه اشاره کرد و گفت:  دراجرای منویات مقام مظعم رهبری درمقابله با پنج آسیب اجتماعی، اقامه نماز یکی از تاثیر گذار ترین ابزارها و راهکارهاست که اگر خوب تبیین شود می تواند نتایج کاربردی مهمی داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: اقامه نماز می تواند موجب تحکیم ایمان و اعقادات دینی و باورهای مذهبی افراد شده و به سلامت نفس افراد کمک کرده و به کاهش اسیب های اجتماعی منجر شود.

وی تصریح کرد: نماز باید درهمه شئون زندگی مورد عنایت همه گروه ها به ویژه جوانان قرار گیرد تا نتیجه اش در زندگی دیده شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: نماز پل ارتباط ميان انسان با خدا و بهترين وسيله سپاسگزاري از اوست. دعا و نيايش كيميايي است که به انسان توانایی رویارویی با دشواریهای زندگی  را  می دهد. هرچه بيشتر به ساحت نورانی  نماز و نيايش پناه ببريم، در روح و جان خود، آرامش و اطمينان بیشتری  را احساس خواهيم کرد.

وی، نماز را  به منزله پرچم و نماد مکتب اسلامی یاد کرد و همچنین اظهار داشت: برجسته ترین نماد همبستگی نماز جماعت است که اتحاد و همبستگی میان مسلمانان را رقم می زند در واقع انرژی و نیروی لازم برای تکاپو و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در اجتماع را بین مسلمانان ونمازگزاران  عرضه می کند.

حجت الاسلام  نظری تصریح کرد: هیچ انسان با وجدان و متفکری نیست که از ابعاد، اسرار و ظرایف نـماز آگاه باشد، ولی از کنار آن ها بی اعتنا رد شود، مگر کسانی کـه بـه خـاطر غفلت و بی خبری توفیق سخن گفتن با خداوند را از خودشان محروم می کنند.

وی ادامه داد: نماز از جمله اموری است که نیاز به شور و هیجان دارد که لازمه تحقق آن داشتن تصمیم و اراده قوی و قاطع است، زیرا نماز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و حساب آن از چیزهای دیگر جداست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد:  امروز دشمنان اسلام جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند، لذا باید روحانیون با بیان آثار و برکات نماز در زندگی اجتماعی و فردی، آنها را به اقامه نماز اول وقت ترغیب کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha