جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آخوند ناصر محمد قزل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قازانقایه گلستان، آمریکا و اسرائیل را عاملان اصلی اختلاف بین شیعه و سنی در منطقه معرفی کرد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»ازمشهد،  آخوند ناصر محمد قزل  در جریان سفر به این شهر مقدس  اظهار کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما ایرانی‌ها داده، وجود مقدس امام رضا(ع) است که در استان خراسان رضوی به عنوان یک مرکز نور و برکت قرار دارند، همچنین حضرت رضا(ع) دارای جایگاه بسیار رفیعی میان اهل سنت هستند و از آنجایی که ایشان فرزند رسول الله(ص) هستند و جایگاه معنوی بسیار بالایی نیز دارند، احادیث فراوانی از ایشان در کتب موجود است.

وی افزود:‌ در شرع مقدس اسلام زیارت همه اهل قبور مستحب است، ولی زیارت امام رضا(ع) به لزوم و وجوب می‌رسد و این لزوم به این دلیل است که ما برای جلای قلب و صفای باطن خودمان نیاز ضروری به حضرت رضا علیه السلام داریم.

مدیر حوزه علمیه قازانقایه گلستان‌ افزود: براساس دستورات پیامبر گرامی اسلام مسلمان باید آگاه به زمان بوده و نگذارد اختلافی در میان مسلمانان ایجاد شود، چرا که در طول تاریخ همیشه دشمنان خواسته اند اختلاف بین برادران شیعه و سنی ایجاد کرده و سبب از بین رفتن وحدت در میان مسلمانان شوند.

آخوند قزل گفت: آمریکا و اسرائیل می خواهند از حربه اختلاف میان سنی و شیعه استفاده کنند که به طور قطع موفق نخواهند شد، چرا که مسلمانان این حربه را می شناسند و با  وحدت و همدلی حول محور دین اسلام و اهل بیت نقشه و حیله دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد و در مقابل کفار ایستادگی خواهند نمود.

وی تصریح کرد:‌ برادران و خواهران اهل سنت استان گلستان علاقه شدیدی به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دارند و همه ساله در ایام شهادت این امام همام به زیارت حضرت مشرف می شوند، اما امسال بنا بر تصمیمات گرفته شده بالغ بر 120 نفر از عاشقان  حضرت رضا علیه السلام به صورت کاروانی به مشهد مقدس اعزام شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha