جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی

حوزه/ طاهری، افتخار و امتیاز ویژه آیت الله فاضل(ره) را پیروی از اهل بیت علیهم السلام و احیا کننده سنت آنان دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه خط قرمز ایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم مینو طاهری، در مراسم گرامیداشت آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی که امروز در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل با اشاره به آیه ۳۱ آل عمران، گفت: عاشق الله یک علامت دارد و آن نیز تبعیت از خدا و اهل بیت علیهم السلام می باشد.

وی افتخار و امتیاز ویژه آیت الله فاضل(ره) را پیروی از اهل بیت علیهم السلام و احیا کننده سنت آنان دانست و افزود: این عالم وارسته مصداق بارز آیه «إِنَّ الَّذينَ آمَنوا وَالَّذينَ هاجَروا وَجاهَدوا في سَبيلِ اللَّهِ أُولٰئِكَ يَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحيمٌ/ کسانی که ایمان آورده و کسانی که هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‌اند، آنها امید به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است( بقره/ 218)» بود.

مدرس حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: رفتار و منش این عالم فاضل به گو نه ای بود که همواره به دنبال علم آموزی و تعلیم به دیگران بوده و دائما  بر این امر به طلاب توصیه می نمودند؛ همچنین جلوه ای از آیه "وَتَوَاصَوْاْ بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْاْ بِالصَّبْرِ" بود.

طاهری تصریح کرد: این فقیه مجاهد با تواضع و فروتنی در جهت رفع اختلاف جامعه تلاش می کرد، اما اگر عمل خلافی در شهر واقع شده و یا دین در خطر قرار می گرفت، قاطعانه و با شدت با آن برخورد می کرد.

وی با بیان این که ولایت فقیه خط قرمز آیت الله فاضل بود، خاطر نشان کرد: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عالم فقید باید شیوه و منش ایشان را در زندگی پیاده نکرد و خصایصی چون تواضع، قناعت و ساده زیستی و ولایتمداری را در زندگی مان احیا کنیم.

 

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha