جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعه در مصر گفت: شیعیان مصر در کنار برادران اهل سنت در مسجد الحسین (علیه السلام) برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) جشن می گیرند و ضریح رأس الحسین را زیارت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعه مصر گفت: شیعیان مصر در کنار برادران اهل سنت در مسجد الحسین (علیه السلام) برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) جشن می گیرند و ضریح رأس الحسین را زیارت می کنند.

وی تاکید کرد: هیچ اختلافی بین شیعیان و اهل سنت در برپایی جشن میلاد مبارک حضرت محمد (ص) وجود ندارد و شیعیان در این ایام آئین خاصی را برگزار نمی کنند.

الهاشمی افزود: شیعیان و اهل سنت هر دو جشن می گیرند و این یک مناسبت دینی است که تمامی مسلمانان از شیعه و سنی در این روز به شادی و سرور می پردازند و هدف این است که میلاد رسول اکرم (ص) به عنوان محوری برای وحدت امت اسلامی و یک دلی مسلمانان باقی بماند.

خاطر نشان می شود در روزهای گذشته برخی رسانه های مغرض در مصر مطالب تفرقه افکن در خصوص برگزاری جشن های ویژه شیعیان برای پیامبر(ص) منتشر کرده بودند که اظهارات سید طاهر الهاشمی، پاسخی هوشمندانه به این اقدامات تفرقه افکن بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha