چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علوم عقلی

حوزه/ همزمان با فرارسیدن روز جهانی فلسفه، انجمن علوم عقلی حوزه علمیه تهران، با حضور اساتید مربوطه آغاز بکار می کند.

حجت الاسلام حیدر همتی، معاون پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: امروز چهارشنبه (17آذرماه95) اولین جلسه انجمن علوم عقلی حوزه علمیه تهران با حضور اساتید علوم عقلی اعم از اساتید فلسفه، منطق و علم کلام، در محل حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار می شود.

وی با بیان این که حدود 60تن از اساتید علوم عقلی حوزه علمیه تهران اعم از اساتید فلسفه، منطق و علم کلام به این جلسه دعوت شدند، گفت: این انجمن به همت حوزه علمیه تهران و حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران تشکیل می شود.

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، در خصوص اهداف تشکیل انجمن علوم عقلی حوزه علمیه استان تهران، گفت: احیای حکمت تهران و توجه به حکمت عقلی در حوزه علمیه استان تهران از عمده ترین هدف های تشکیل این انجمن است.

حجت الاسلام همتی خاطرنشان کرد: پاسخ گویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب در ارتباطات با توجه به علوم عقلی در حوزه های علمیه برای پشتیبانی تئوریک از نظام جمهوری اسلامی و نیز پاسخ گویی به شبهات و گام برداشتن به سوی تمدن نوین اسلامی از دیگر اهداف مهم انجمن عقلی حوزه علمیه تهران است.

313/29

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha