جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لغو مجوز ورود سالمندان غزه به مسجدالاقصی

حوزه/ مقامات رژیم صهیونیستی مجوز ورود هفتگی سالمندان فلسطینی از نوار غزه برای سفر به بیت المقدس، به منظور شرکت در نماز روز جمعه مسجدالاقصی را لغو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مقامات رژیم صهیونیستی دیروز مجوز ورود هفتگی سالمندان غزه برای سفر به بیت‌المقدس اشغالی به منظور شرکت در نماز جماعت روز جمعه در مسجدالاقصی را لغو کردند.

یک مقام رسمی در دفتر رابط فلسطین گفت که مقامات اسرائیل تصمیم بازدیدهای هفتگی فلسطینیان غزه به مسجدالاقصی در بیت‌المقدس را لغو کرده‌اند و مدعی شده‌اند که فلسطینیان پس از انجام فریضه نماز در مسجدالاقصی مستقیما به نوار غزه باز نمی‌گردند.

به گفته این مقام رژیم صهیونیستی تنها به 100 فلسطینی و اعضای یک آژانس سازمان ملل اجازه ورود خواهد داد.

در اوایل امسال، تعداد مجوزهای ورود فلسطینیان برای برگزاری نماز در مسجدالاقصی کاهش یافته، این در حالی است که مقامات اسرائیلی پیشتر هر جمعه به 300 فلسطینی در نوار غزه اجازه سفر به مسجدالاقصی را می‌دادند.

مجوزهای بازدید سالمندان فلسطینی از نوار غزه برای ورود به مسجدالاقصی بخشی از توافق آتش بس، در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2014 بود که در نهایت به محاصره غزه منجر شد. با این حال اسرائیل این صدور این مجوزهای بازدید هفتگی را بارها به بهانه‌های مختلف از جمله نگرانی‌های امنیتی یا مراسم مذهبی یهودیان لغو کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha