پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرگ بر آمریکا

حوزه/ پژوهشگر حوزوی تاکید کرد: تقابل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا، درگیری دو دولت نیست، بلکه تقابل جبهه حق و باطل است که آمریکا در جبهه باطل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمدحسین متولی امامی، شامگاه سه شنبه در کرسی آزاد اندیشی با موضوع «مرگ بر آمریکا آری یا خیر؟»، در مدرسه علمیه ریحانه اصفهان با اشاره به  سخن امام صادق(ع) که می فرمایند: «آیا دین جز حبّ و بغض است؟» گفت:جوامعی که موضعی ندارند، جنگی هم ندارند و بحث اینجاست که آیا می توان جامعه ای ساخت بدون بغض؟

وی با تاکید بر  این سؤال که سطح تقابل ما با جامعه چیست؟ بیان داشت:  در هر مقطع از تاریخ نماد حق و باطل متفاوت بوده است  و امروز نیز تمدن غرب است که باعث انحلال اسلام می شود.

حجت الاسلام متولی امامی در ادامه عنوان کرد: تقابل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا، درگیری دو دولت نیست، بلکه تقابل جبهه حق و باطل است که آمریکا در جبهه باطل قرار دارد.

وی با بیان اینکه در خاطرات شهید باکری آمده که  تسبیح دست گرفته و 100 بار مرگ بر آمریکا می گفت، بیان کرد: سطح تقابل بسیار مهم است و اگر آن را کوچک کردیم و در کنار آن آمریکا را نیز کوچک فرض کردیم این مسئله مشکل ساز است.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که ما می خواهیم خط تمایزمان را با آمریکا مشخص کنیم؛ پس باید غرب را بشناسیم، ابراز داشت:  انقلاب اسلامی یک پدیده سیاسی نیست، بلکه یک گشایش تاریخی است و تنها یکی از ابعاد این انقلاب، سیاسی است و ما باید این امر مهم را مد نظر قرار دهیم.

وی در پایان یادآور شد:  استکبار ستیزی از نظر دین اسلام یک موضوع کاملاً واضح و روشن است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha