جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حق شناس

حوزه/ امام زمان(عج) خریدار خوبی است و اگر انسان همه زندگی اش را برای امام زمانش بگذارد، قطعا عنایت ویژه و خاصی به او می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام براتعلی حق شناس، امروز در ادامه سلسله نشست های اخلاقی مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان در جلسه ای  که تحت عنوان «منشور کامل صفات زنان در کانون خانواده» برگزار شد، با استناد به آیه 5 سوره تحریم «عَسَىٰ رَبُّهُ إِنْ طَلَّقَكُنَّ أَنْ يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْرًا مِنْكُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارًا» بیان داشت: منشور کامل صفات زنان شایسته در کانون خانواده در این آیه می باشد، با توجه به این آیه، شاخصه زنان شامل مسلمان بودن، مومن واقعی، مطیع، توبه کار، بندگی و عبادت خدا و روزه داری است.

وی در توضیح عنوان مومن واقعی بودن زنان، بیان کرد: وسایل تقویت ایمان از منظر پیامبر اکرم(ص) این است که فرمودند: «لابد من کل مومن من اربعه اشیاء دابه فارحه، دار واسعه، ثیاب جمیله، سراج منیر....» مرکب قوی که عقل است، خانه وسیع که صبر است، لباس شیک که حیا است و چراغ پر نور که علم است.

حجت الاسلام حق شناس ادامه داد: دنیا خوب است، دنیا زدگی بد است، تمام وسایلی که داریم باید در خدمت آخرت باشد و همچنین سعادت باطنی داشتن که عقل و صبر است.  

حجت الاسلام حق شناس در ادامه مباحث به پنج راه دیگر برای کسب علم اشاره داشت و گفت: پنج راه تحصیل علم زیاد سوال کردن، تلاش علمی و برنامه ریزی برای کسب علم، همنشینی با دانشمندان و انسان های والا و تقوا «یا ایهاالذین آمنوا ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا» و همچنین «العلم نور یقذف الله فی قلبه من یشاء» و کمک گرفتن از خداوند متعال است.

  وی در پایان تصریح کرد: امام زمان(عج) خریدار خوبی است و اگر انسان همه زندگی اش را برای امام زمانش بگذارد، قطعا عنایت ویژه و خاصی به او می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha