جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله محمدرضا ناصری

حوزه/ آیت الله ناصری با اشاره به آمادگی جهان برای دریافت پیام و آرمان های امام(ره) و انقلاب، از کم کاری های انجام شده در این زمینه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، صبح امروز در دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ تلاش، کوشش و ایستادگی در مقابل دشمنان دین، گفت: فرهنگ تلاش در راه خدا و ایستادگی در مقابل دشمن با مجاهدت های امام راحل (ره) در کشور نهادینه شد و باید حفظ شود.

وی، روحیه مقاومت امام راحل را نشات گرفته از استعانت ایشان به خدای متعال دانست و ادامه داد: امام(ره) تسلیم محض پروردگار بود و غیر از اخلاص و رضایت خدا چیزی در منطقش نبود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: معمار کبیر انقلاب، عشق به مردم را به اعتبار اینکه بندگان خدا هستند، سرلوحه کار خود قرار داده بود و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبود.

وی با بیان خاطره ای از حضرت امام در زمان شهادت حاج آقا مصطفی، گفت: ما ندیدم امام(ره) در ماجرای شهادت حاج  مصطفی گریه کند و حتی در تشییع جنازه او چند دقیقه ای نشست و وقتی جنازه را به سمت تدفین بردند، امام راهش را به سمت خانه کج کرد و زمانی که افراد از ملیت های مختلف می خواستند برای ایشان ترحیم بگیرند، مخالفت کرده و از افراد خواستند به کار و درس خود بپردازند، اما زمانی که به امام خبر شکنجه افراد در زندان را می دادیم اشک در چشمانش جمع می شد و رنگش سرخ  می شد.

آیت الله ناصری، وجود فرهنگ عشق به مردم و فداکاری در راه حق را از احتیاجات امروز جامعه برشمرد و از همگان خصوصا مسئولین خواست برای این مهم برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، نهادینه کردن فرهنگ معنویتی که به خواست خدا در ایام انقلاب و در جبهه های دفاع مقدس بر مردم حاکم بود، در جان و دل فرزندان ایثارگران، جانبازان و سپاهیان را به خاطر آماده بودن ضمیر آنها آسانتر دانست و از پدران آنها خواست خود را در این مقوله مسئول بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به آمادگی جهان برای دریافت پیام و آرمان های امام(ره) و انقلاب، از کم کاری های انجام شده در این زمینه انتقاد کرد.

اکتفا نکردن به حضور فرزندان شهدا و خانواده ایثارگران در اردوهای راهیان نور و برنامه ریزی برای پرورش هنرمندان سینمای دفاع مقدس از بین کسانی که خود از نزدیک در کارزار جنگ حق علیه باطل حضور داشته اند از دیگر توصیه های آیت الله ناصری در این دیدار بود.

 

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha