پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در بازدید از مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد از بانوان طلبه خواست تا تنها به دروس طلبگی حوزه اکتفا نکنند، زیرا رمز موفقیت زنان و مردان نام آور تلاش، کوشش و مجاهده آنان برای خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در نشستی با طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد ضمن اشاره به تلاش های مردان و زنان موفق در طول تاریخ، وظیفه طلاب حاضر را یادآور شد و افزود: تعداد زیادی در هر برهه از زمان جزء افراد موفق جامعه بوده و هستند.

وی تصریح کرد: در بخش بانوان افراد نام آوری بوده اند که شاید حق آن‌ها اداء  نشده و کم کاری شده است و باید با شناسایی این زنان فرهیخته و نام آور، رمز موفقیت آنان را برای نسل حاضر و آیندگان مکتوب کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با بیان اینکه رسیدن به درجات بالا نیازمند تلاش و کوشش است ادامه داد: آیت الله العظمی مکارم شیرازی رمز موفقیت را طبق آیه قرآن کریم در دوکلمه «جاهدوا » و« فینا » بیان می کرد زیرا یکی از چیزهایی که انسان‌های بزرگ را متعلق به همه قرن ها و دوره ها می کند، تلاش، کوشش و مجاهده آنان برای خداست.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی با اشاره به تلاش های علمایی چون علامه مجلسی، علامه امینی، علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی ادامه داد: در شرح احوالات عالم ربانی آیت الله بروجردی، تربیت شاگردان وآثار علمی فراوان و ساخت هزار مسجد و مدرسه ماحصل تلاش و کوشش ایشان بوده است.

وی خطاب به طلاب حاضرخاطر نشان کرد: اکتفا به برنامه دروس حوزه ما را به جایی نمی رساند بلکه انسان باید برای موفقیت و رسیدن به درجات عالی برنامه ای فراتر داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد ضمن توصیه به اهمیت مباحثه بیان کرد: مباحثه تمرین استادی وتعمیق مطلب در ذهن شما و سنت حسنه حوزه‌های علمیه است پس باید همواره در حوزه‌های علمیه مورد اهمیت ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ضمن اشاره به اخلاص طلاب در همه کارها اظهار داشت: هر چقدر انسان مدیر و استاد خوب، شاگرد خوب و سخنران خوبی باشد، اما اخلاص نداشته باشد، بی فایده است  و تنها عملی که برای رضای خدا باشد ماندگار است.

وی افزود: اگر می خواهید به جایی برسید، باید بخشی از شب را با خدا ارتباط داشته باشید حتی اگر نتوانستید نماز شب را در شب بخوانید در روز قضا کنید که به فرموده علماء، خیر دنیا و آخرت در نماز شب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در پایان طلاب را به مطالعه کتاب سفینة البحار مرحوم حاج شیخ عباس قمی که 25 سال آن را نگاشته است توصیه کرد و گفت: وقتی ازآیت الله خویی سوال می کنند که اگر قرار باشد تنها یک کتاب در اختیار داشته باشید کدام را انتخاب می کنید؟ ایشان به کتاب مذکور اشاره می کند.

برپایه این گزارش؛ بازدید از مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س)به ویژه دیدار با نونهالان مهد کودک ریحانه و اهداءجوایزی به آنان، از دیگر برنامه‌های مدیر حوزه علمیه خواهران یزد  و هیئت همراه بود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha