جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته نامه افق حوزه

حوزه/ چهارصدو هشتاد و نهمین شماره "افق حوزه" به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی دیگر از عناوین هفته نامه "افق حوزه" در این شماره شامل: «تأسیس دارالترجمه قوی به زبان های مختلف»، «معرفی اسلام ناب تبلیغات علیه ایران را بی اثر خواهد کرد»، «جایگاه مهدویت برای مردم تبیین شود»، «وقف براساس اقتضائات و نیازهای روز جامعه»، «ضرورت آموزش زبان های خارجی در حوزه»، «آیت الله العظمی مظاهری نماد مهاجر علمی هستند»، «پیروی از پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت (ع) تنها راه رسیدن دنیا به آرامش» می باشد.

* درس اخلاق آیت الله محمدفاضل استرآبادی (ره)

آیت الله محمدفاضل استرآبادی (ره) در رهنمودهای اخلاقی خود به طلاب اظهار کرده اند: از خدا بخواهیم: خوبی ‌ها را به یادمان بیاورد و آنگاه تلاش کنیم برای انجامشان. زشتی ‌ها را به ما نشان دهد تا سعی کنیم بر ترکشان.

* خدایا «إهدنا الصراط المستقیم»، ما قول می ‌دهیم «ایاک نعبد و ایاک نستعین».

در رسیدن به کمال، ما سه مرحله داریم:

1- تقوا: ترک حرام معلوم؛

2- ورع: ترک حرام مشکوک؛

3- زهد: ترک حلال معلوم.

تقوا ده ها بار در قرآن آمده، ولی ورع یک بار هم در قرآن نیامده است و آن هم به خاطر سنگینی عمل به ورع است و هر کسی از عهدۀ آن برنمی آید؛ ولی در احادیث و سنت آمده است.

با توجه به معنای ورع است که از ما خواسته اند: «اعینونی بالورع». نگاهی که، شک داری حرام است، نگاه نکن. غذایی که احتمالِ حرام می دهی، ترک کن.

* نوجوان ها در اصلاح خویش بیشتر تلاش کنند.

* سعی کنیم بزرگان را از خود راضی کنیم تا در پیشگاه خداوند از ما به نیکی یاد کنند.

* تقوا، اکتسابی است خداوند زیادش نمی ‌کند، زهد هم همینطور، ولی علم را زیاد می ‌کند. «اللهم زدنا علما». ...

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز شامل: «60 درصد زنان ایرانی مطالعه نمی کنند!»، «نکاتی برای سپردن بچه ها به مادربزرگ ها»، «سیره خوبان: نصیحت دلنشین استادالعلما؛ آبرو مبر!»، «نکته: مهارت هایی مهم برای همسران جوان در دوران عقد». است

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha