شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بنر همایش ملی فلسفه مضاف در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران

حوزه/ همزمان با روز جهانی فلسفه، همایش ملی فلسفه مضاف، با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، همایش ملی فلسفه مضاف، صبح امروز چهارشنبه همزمان با روز جهانی فلسفه، با حضور شخصیت های برجسته حوزوی همچون آیت الله سیدحسن مصطفوی، استاد علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران در محل شبستان حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار شد.

در این همایش استاد علی اکبر رشاد و آیت الله سیدحسن مصطفوی به عنوان سخنرانان اصلی به ایراد نقطه نظرات خود پیرامون  فلسفه مضاف پرداختند.

همچنین حجج اسلام و المسلمین آذربایجانی و بهشتی به عنوان ارائه دهندگان مقالات نمونه در خصوص فلسفه مضاف، به بیان چکیده مقالات علمی خود پرداختند.

میزگردی علمی با موضوع فلسفه مضاف، با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قائمی نیا، رئیس پژوهشکده حکمت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سردبیر فصلنامه ذهن و همچنین حجت الاسلام سیدعلی طاهری خرم آبادی از کارشناسان حوزوی، از دیگر برنامه های پیش بینی شده این مراسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن غفاری، دبیر علمی این همایش در سخنانی ضمن خوش آمد گویی به حاضران در همایش ملی فلسفه مضاف، اظهار داشت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان متولی برگزاری همایش ملی فلسفه مضاف، هر ساله و به مناسبت روز جهانی فلسفه، همایش هایی را در سطح ملی برگزار می کند.

وی افزود: امسال به پیشنهاد استاد علی اکبر رشاد ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگزاری همایش ملی فلسفه مضافه در دستور کار قرار گرفت تا در این جلسه، اقسام فلسفه مضاف و همچنین تفاوت آن با علوم دیگر مشخص تر شود.

دبیر علمی همایش ملی فلسفه مضاف خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از تصمیم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای برگزاری این همایش، اساتید برجسته علوم عقلی حوزه علمیه قم و تهران همچون استاد فیاضی و حجج اسلام و المسلمین عرب صالحی، معلمی، علی مصباح یزدی و ...، شورای علمی این همایش را تشکیل دادند.

وی با بیان این که برای برگزاری همایش ملی فلسفه مضاف، سه پیش نشست برگزار شد، اظهار داشت: این پیش نشست ها که در مجمع عالی حکمت اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، نقش برجسته ای در هدایت صحیح همایش اصلی داشتند که باعث شد فلسفه به صورت عام و فلسفه مضاف به صورت خاص مورد بحث و واکاوی محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین غفاری خاطرنشان کرد: تا کنون ده ها جلد کتاب و صدها مقاله علمی در باب فلسفه مضاف، توسط محققان و پژوهشگران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نگاشته شده که این مقالات علمی پژوهشی و هم علمی ترویجی در  نشریات علمی معتبر کشور نیز به چاپ رسیده است.

۳۱۳/۲۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha