جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 برگزاری اجلاس پناهندگان در واتیکان

حوزه/ اجلاس «اروپا: پناهندگان خواهران و برادران ما» با حضور شهرداران ۸۰ شهر اروپایی در واتیکان برگزار شده و به بررسی معضل پناهندگی در جهان می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از italy24، شهرداران 80 شهر اروپایی در روزهای 9-10 دسامبر در اجلاسی با عنوان «اروپا: پناهندگان خواهران و برادران ما»  در کازینا پیو شهر واتیکان در کشور ایتالیا شرکت خواهند کرد.

در این اجلاس شهرداران شهرهای مختلف ایتالیا از جمله رم، میلان، لامپدوسا حضور داشته و در پایان نشست شهرداران با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات خواهند داشت.

شهرداران دیگر شهرهای بزرگ اروپایی چون مادرید، بارسلونا و پاریس نیز از این نشست حمایت کرده‌اند. پیشتر اجلاس مشابه‌ای متشکل از شهرداران سراسر جهان با موضوع توسعه پایدار در جولای 2015 در واتیکان با حضور شهرداران نیویورک، سن فرانسیسکو، مادرید، پاریس، استکهلم، ریو دو ژانیرو، کوچی، رم، میلان، ناپل و لامپدوسا برگزار شد که در پایان این نشست نیز شهرداران با پاپ ملاقات کردند.

فرهنگستان جامعه اسقفی علوم و آکادمی پاپی علوم اجتماعی در این باره گفت: درحال حاضر بیش از 125 میلیون پناهجو در سراسر جهان وجود دارند و نشست آتی برای جلب توجه جامعه بین‌المللی به تهدید روز افزون تعداد پناهندگان و پناهجویان در سرتاسر جهان برگزار خواهد شد.

این فرهنگستان در ادامه افزود: شهرداران به عنوان نزدیک‌ترین مقامات دولتی به شهروندان، بایستی تخصص‌شان را برای کمک و اسکان مهاجران و پناهندگان به کار بگیرند. صدای شهرداران باید شنیده شود. آن‌ها به جای ایجاد دیوار، باید پل ارتباطی بسازند و وظیفه دارند قدرت‌شان را در خدمت توسعه پایدار جهانی، عدالت و صلح به کار بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha