شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اراکی-نشست فراکسیون وحدت مجلس

حوزه/ دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طی سال‌های اخیر شاهد دوران افسار گسیخته فتنه تفرقه، جنگ مذهبی، طائفه گرایی و جنگ افروزی بین مذاهب بودیم، اما امروز نه تنها این جریان فروکش کرده، بلکه در انزوا قرار گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، شامگاه سه‌شنبه در جمع اعضای فراکسیون وحدت و تقریب مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بزرگترین همایش فرهنگی، اجتماعی و دینی کشور است که اثر آن بسیار مشهود است و کنفرانس وحدت امسال بسیار قوی‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در برخی مواقع باید اثرگذاری کارهای خود را از عکس‌العمل دشمن به دست آوریم، افزود: هر ساله رسانه‌های دشمن علیه کنفرانس وحدت جو‌سازی‌های زیادی را انجام می‌دهند و از هر طریقی تلاش می‌کنند که اثر کنفرانس وحدت در جامعه اسلامی را کم کنند، بنابراین این واکنش‌ها نشان دهنده اثرگذاری کنفرانس وحدت است.

آیت الله اراکی تأکید کرد: امروز فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب در سراسر جهان منشأ ایجاد فعالیت‌های دیگری نیز شده است بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی چه در داخل و چه در خارج از کشور در نتیجه اقدامات مجمع جهانی تقریب شکل گرفته است.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز جریان تفرقه گرا به تدریج رو به انزوا است، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد دوران افسار گسیخته فتنه تفرقه، جنگ مذهبی، فتنه طائفه‌گرایی و جنگ افروزی بین مذاهب بودیم؛ امروز نه تنها این جریان فروکش کرده، بلکه در انزوا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز استقبال از تقریب و فعالیت‌های تقریبی در جهان اسلام رو به گسترش است، افزود: در سال جاری توانستیم در برخی از کشورها نظیر روسیه، اندونزی با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های این کشورها کنفرانس و همایش‌های تقریبی برگزار کنیم که این نشان‌دهنده آن است که استقبال از تقریب از سوی نهاد‌ها و شخصیت‌های جهان اسلام روبه افزایش است.

آیت الله اراکی افزود: شیخ الازهر در کنفرانسی که اخیرا در‌ گروزنی برگزار شد همه را به تقریب و وحدت دعوت کرد و وهابی‌ها را عامل اصلی مشکلات سال‌های اخیر جهان اسلام معرفی نمود و یا اینکه وزیر امور دینی تونس در سخنرانی خود در پارلمان این کشور، عربستان سعودی را مسئول تفرقه و مشکلات کنونی جهان اسلام دانست و بر لزوم وحدت جهان اسلام تأکید کرد، این جریانات نشان‌دهنده آن است که موج جنگ مذهبی در حال شکسته شدن است و از این به بعد آنچه در حال گسترش است موج وحدت و تقریب است، لذا باید از شرایط به وجود آمده استفاده کرد تا جریان وحدت گرا تقویت شود.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تأکید کرد: ما انتظار داریم همه نهاد‌ها در این عرصه ما را یاری کنند تا بتوانیم جریان وحدت را به فرهنگ تبدیل کنیم همچنین انتظار داریم فراکسیون تقریب مجلس شورای اسلامی فعال‌تر وارد عرصه شود.

برپایه این گزارش، در این نشست نمایندگان عضو فراکسیون وحدت و تقریب مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات جهان اسلام، بر ضرورت وحدت و همدلی امت اسلامی تاکید کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha