پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف

حوزه/ امام جمعه فاروج با بیان اینکه وقف از مصادیق آشکار انفاق است، گفت: وقف یکی از کارسازترین و سالم ترین شیوه هایی است که تمکن مالی را به صورت احسانی ماندگار در خدمت نیازهای جامعه قرار میدهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امروز در همایش یاوران وقف در شهرستان فاروج با بیان این که فرهنگ وقف باید بیش از پیش ترویج و گسترش یابد، گفت: وقف به عنوان سنت حسنه ای است که اراده نیک آدمی را پس از طی دوران زندگی همچنان زنده و کارساز نگه میدارد.

وی با تاکید بر این که وقف آینده ای آباد را تضمین می کند، افزود: در هر زمان براساس نیاز جامعه باید وقف به همان سمت هدایت شود. مردم با انجام وقف، این عمل نیکو و خوب، صدقه جاریه ای را برای خود بر جای می گذارند.

امام جمعه فاروج با اشاره به جایگاه واقفان در جامعه، تصریح کرد: بی شک وقف موجب می شود تا نام واقف و کارهای نیک وی جاودان و فنا ناپذیر شود.

حجت الاسلام قلی زاده با اشاره به اینکه موقوفات باید از سوی متولیان امر مدیریت شود، خاطرنشان کرد: انسان های خیر و  واقفان همیشه نزد مسلمانان از احترام خاصی برخوردار هستند، چرا که وقف از مصادیق آشکار انفاق است.

گفتنی است، در پایان همایش یاوران وقف با اهدای هدایایی از واقفان نیک اندیش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha