جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لکزایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم مدیریت به روز اطلاعات در سیستم کتابداری و کتابخانه ای کشور و توسعه همکاری های بین کتابخانه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین  نجف لکزایی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دومین همایش مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم که در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به این که رونق کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله الزامات توسعه فرهنگی و علمی می باشد، اظهار داشت: همه ما نسبت به رونق بیش از پیش کتاب و کتابخوانی در جامعه وظیفه داریم و کتابداران و مسئولان کتابخانه ها به طور ویژه تر این رسالت را بردوش دارند.

وی همچنین با اشاره به تحولات شتابان دنیا در عرصه فناوری و تکنولوژی گفت: یکی از الزامات در شرایط فعلی لزوم برنامه ریزی دقیق در عرصه کتاب خانه های دیجیتالی است که در این راستا دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گام های بسیار خوبی برداشته است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه بر لزوم توسعه همکاری های بین کتابخانه ای تاکید کرد و افزود: دغدغه های مربوط به حوزه کتاب و کتاب خوانی از جمله مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که یکی از عواملی که می تواند به رفع این دغدغه و ارتقای فرهنگ مطالعه کمک کند، کتابخانه های عمومی و تخصصی است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از ابزارهای و امکانات نوین در جهت مدیریت اطلاعات و کتابخانه ها نهایت استفاده را ببریم و به ضرورت ارتقای رشته اطلاع رسانی به رشته مدیریت اطلاعات و دانش شناسی اهتمام ویژه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha