شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام یعقوب نژاد

حوزه/ معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بی شک لازمه تحول در امر مدیریت اطلاعات و دانش، نشاط و پرهیز از تنبلی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین یعقوب نژاد ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دومین همایش مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم که در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به این که امروزه رشته اطلاع رسانی و کتابداری در کشور رشد و توسعه خوبی پیدا کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر ما دیگر رشته اطلاع رسانی به آن معنا نداریم بلکه رشته مدیریت اطلاعات و دانش شناسی داریم که روز به روز هم در حال رشد و ارتقاست.

وی افزود: ما برای تحول در عرصه کتابخانه داری و کتابداری نیاز به نشاط و شادابی و پرهیز از تنبلی و رکود و خمودگی هستیم و این خود متولیان این امور ، بیش و پیش از هر کسی اهتمام به این مساله داشته باشند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته کتابداران ما یک سری کارهای زیرساختی و زیربنایی را انجام می دادند و این طور نبود که صرفاً نقش مشاوره ای را داشته باشند.

وی گفت: آنچه ضرورت دارد این است که ما باید به سمت مدیریت اطلاعات حرکت کنیم که امروز یک ضرورت جدی به شمار می رود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک کشور شیعی و انقلابی باید تحول مطلوبی را در عرصه مدیریت اطلاعات رقم بزنیم که به الگویی برای دیگر جوامع تبدیل شود و در عین حال نسبت به مدیریت اطلاعات کتابخانه ها با ابزارهای نوین و طرح های ابتکاری همت کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha